Olvi Oyj:n IR-kalenteri vuonna 2018

Itsenäinen suomalainen panimo Olvi Oyj täyttää 140 vuotta vuonna 2018. Juhlavuoden yhtiökokouksen kutsu julkaistaan viikolla 13.

Olvi Oyj julkistaa vuoden 2017 tilinpäätöstiedotteen 22.2.2018.

Vuosikertomus julkaistaan viikolla 13. Vuosikertomus sisältää hallituksen toimintakertomuksen, konsernin ja emoyhtiön tilinpäätöksen sekä tilintarkastuskertomuksen tilikaudelta 1.1. – 31.12.2017. Vuosikertomus sisältää vastuullisuusraportin. Samalla julkaistaan selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä (Corporate Governance Statement) sekä palkat ja palkkiot –raportti tilivuodelta 2017.

Olvi Oyj julkistaa vuonna 2018 osavuosikatsaukset:

tammi-maaliskuulta 27.4.2018,
tammi-kesäkuulta 16.8.2018 ja
tammi-syyskuulta 31.10.2018.

Yhtiön hallitus kutsuu koolle yhtiökokouksen. Yhtiökokouskutsu julkaistaan viikolla 13. Olvi Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen suunniteltu kokouspäivä on maanantai 16.4.2018. Yhtiökokoukseen liittyvä aineisto kootaan yhtiön verkkosivuille.

Osakkeenomistajan mahdollinen pyyntö saada vaatimansa asia Olvi Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen 2018 käsiteltäväksi tulee toimittaa Olvi Oyj:n hallitukselle 26.2.2018 mennessä. Pyyntö on lähetettävä perusteluineen tai päätösehdotuksineen kirjallisesti osoitteeseen Olvi Oyj, Konsernihallinto, PL 16, 74100 Iisalmi tai sähköpostitse: hallinto(at)olvi.fi.

Tilinpäätöstiedote ja osavuosikatsaukset julkistetaan arviolta klo 9.00 kyseisenä päivänä.

Olvi Oyj noudattaa 30 päivän hiljaista jaksoa ennen tulosjulkistuksia.

Lasse Aho
puh. (017) 838 5200

Pikafaktat

Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat juoppouden poistamiseksi panimon Iisalmeen vuonna 1878. Zacharias Topeliuksen hengessä he halusivat tarjota miedompia vaihtoehtoja viinanhimon villitsemille kansalaisille. Tuolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.

Lainaukset