Olvi Oyj vahvistaa yrityskaupalla Latvian liiketoimintaansa

Olvi Oyj                      Pörssitiedote 8.3.2021 klo 10.00

Olvi Oyj vahvistaa yrityskaupalla Latvian liiketoimintaansa

Olvin Latvian tytäryhtiö AS Cesu Alus on johtava toimija Latvian juomamarkkinoilla. Cesu Alus ostaa Latvian Vidzemen maakunnassa toimivan tunnetun ja arvostetun Piebalgas Alus -pienpanimon koko osakekannan. Yrityskaupalla vahvistetaan ja monipuolistetaan kokonaistuotevalikoimaa premium craft ‑oluilla ja kvassilla sekä vähittäiskaupassa että anniskelumyynnissä.

Piebalga-panimo on perustettu vuonna 1989. Se valmistaa tuotteensa perinteisellä valmistusmenetelmällä korkealuokkaisista raaka-aineista.

”Olemme erittäin iloisia saadessamme arvostetut Piebalga-oluet ja kvassit täydentämään valikoimiamme. Piebalga-panimon hankinta on tärkeä osa yrityksemme strategiaa olla premium-tuotteiden valmistaja. Tavoitteena on tarjota kuluttajille uusia, trendikkäitä makuelämyksiä sekä vahvistaa asemaamme markkinoilla kannattavasti toimien. Cesu Aluksen tehokas logistiikka ja maan kattava myynti-, markkinointi- ja jakeluorganisaatio mahdollistavat Piebalgan tuotteille kasvavat markkinat ja myyntinäkymät”, toteaa Olvin Cesu Alus ‑tytäryhtiön toimitusjohtaja Eva Sietiņsone.

Olvin Latvian tytäryhtiön Cesu Aluksen myyntivolyymi vuonna 2020 oli 70,9 miljoonaa litraa ja liikevaihto 37,4 miljoonaa euroa. Piebalga-panimon myyntivolyymi oli 2,7 miljoonaa litraa ja liikevaihto 4,2 miljoonaa euroa. Yrityksen valmistuskapasiteetti on lähes 6 miljoonaa litraa.

”Olvilla on Latvian markkinoilla edelleen suotuisat näkymät kannattavalle kasvulle. Piebalga-panimo soveltuu Latvian markkinoilla erinomaisesti kasvustrategiaamme”, toteaa Olvi-konsernin toimitusjohtaja Lasse Aho.

Lopullinen kauppahinta määräytyy Piebalga-panimon lähiajan suoriutumisen mukaan.

Yrityskaupan toteutuminen edellyttää Latvian kilpailuviranomaisten hyväksynnän.

Lasse Aho
puh. 0