• Olvi Oyj/

Olvi Rye Mild NEIPA 2,5 % on Suomen Paras Olut 2021 alkoholittomat ja vähäalkoholiset -sarjassa

Vain 2,5 % alkoholia sisältävä OLVI Rye Mild NEIPA 2,5 % -olut valittiin Suomen Paras Olut 2021 –kilpailussa uuden alkoholittomat ja vähäalkoholiset oluet -kilpailusarjan voittajaksi ja Suomen parhaimmaksi olueksi. Tämän trendikkään ultra-low alc. session New England IPA:n voittamaton hedelmäinen maku syntyy onnistuneesta  Sabron, Mosaicin ja Mandarina Bavarian aromihumalayhdistelmästä sekä rukiista, joka tuo makuun pehmeyttä ja suutuntumaan täyteläisyyttä.

Olvi vastuullisena toimijana haluaa tukea alkoholijuomien kohtuukäyttöä. Jo 3 vuotta sitten Olvi lähti kehittämään  Suomen markkinoille jotain ihan uutta eli alkoholiltaan miedompia ja aromikkaita ykkösoluenvahvuisia erikoisoluita. Vuosi sitten markkinoille tullut, hyvän vastaanoton kuluttajilta saanut voittaja OLVI Rye Mild NEIPA 2,5 % on jo toinen tuote OLVI Iisalmi 2,5 %-vahvuisten erikoisoluiden tuoteperheessä. Ensimmäinen OLVI Hi-Hop Mild IPA 2,5 % tuli syksyllä 2018 ja se oli niin ikään heti hyvin pidetty. Suosion taustalla on aito kuluttajakiinnostus ja terveys- ja hyvinvointimegatrendi, jonka myötä yli 20 % joka ikäryhmästä maailmanlaajuisesti ja erityisesti nuorista aikuisista vähentää alkoholinkäyttöään*. Sama trendi näkyy myös Suomessa. Koronapandemian myötä peräti 26 % suomalaisista sanoo vähentävänsä alkoholin kulutustaan terveyssyistä ja korvaavansa perinteiset alkoholijuomat alkoholittomilla vaihtoehdoilla. Kun kulutushetkistä ei haluta luopua**, niin kiinnostus alkoholittomia ja miedompia oluita ja alkoholijuomia kohtaan luonnollisesti kasvaa ja kuluttajat kaipaavat niihin vaihtelua.

Olvi Oyj kiittää saamastaan tunnustuksesta ja jatkaa sen kannustamana edelleen pitkäjänteistä työtään uusien makunautintojen tarjoamiseksi kuluttajille tällä ajan hengessä olevalla tuotealueella.

Heidi Erämaa
tuoteryhmäpäällikkö

heidi.eramaa@olvi.fi

Sähköinen lehdistötiedote ja tuotekuva on ladattavissa Cisionin palvelusta portal.ne.cision.com. Tuotekuva löytyy myös julkisesta kuvapankistamme www.olvi.fi.

* GlobalData oluiden trendikatsaus 2017. Maailmanlaajuisesti yli 20% joka ikäryhmästä vähentää alkoholin käyttöään (pl. yli 65-vuotiaat), ** GlobalData Finland Beer & Cider Market Insights 2020, July 2020

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä , Baltian maissa ja Tanskassa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.