OLVI Rye Mild NEIPA vastaa terveyden ja hyvinvoinnin megatrendeihin

Olvi haluaa vastata maailmanlaajuiseen terveys- ja hyvinvointimegatrendiin ja miedompia erikoisoluita kaipaavien kuluttajien tarpeisiin. Syksyllä 2018 markkinoille tuotu ja hyvin vastaanotettu OLVI Hi-Hop Mild IPA 2,5 % saa nyt rinnalleen uuden, maultaan hedelmäisen OLVI Rye Mild NEIPA 2,5 % -oluen. Yli 20 % joka ikäryhmästä maailmanlaajuisesti ja erityisesti nuorista aikuisista vähentää alkoholinkäyttöään* ja sama trendi näkyy myös Suomessa**. Nuoret juovat vähemmän alkoholia, mutta eivät ole valmiita tinkimään kulutushetkistä, mikä luo kasvavaa kysyntää mietoihin ja alkoholittomiin oluisiin. Ykkösoluen vahvuisissa erikoisoluissa on edelleen tarjolla vain muutama vaihtoehto, joten OLVI Rye Mild NEIPA 2,5 % tuo uutta nykyvalikoimaan ja vaihtelua makumaailmaan. Tämä oluttyyliltään trendikäs ultra-low alc. session New England IPA sisältää vain 2,5 % alkoholia ja ruis tuo sen makuun pehmeyttä ja suutuntumaan täyteläisyyttä. OLVI Erikoisoluiden tapaan tämäkin olut on suodattamaton, pastöroimaton, täysmaltainen pintahiivaolut, jossa aromihumalina ovat Sabro, Mosaic ja Mandarina Bavaria. Kuluttajien kiinnostus pintahiivaoluisiin jatkuu vahvana ja niiden myynti on päivittäistavarakaupoissa edelleen +16 %:n kasvussa***.

OLVI Rye Mild NEIPA 2,5 % on väriltään vaalea (EBC 14), sen katkeruus (EBU) on 28 ja kantavierrepitoisuus 6,7 %. Se on raikas kumppani mukavan mausteisille kana- ja kalaruuille, kuten esimerkiksi chicken wingseille, thaimaalaisille kevätkääryleille ja calzoneille. Myös Fish and chips tartar-kastikkeella on sopiva pari tälle ruismaltaan pyöristämälle kevyelle New England IPA -oluelle, jonka maku on parhaimmillaan hyvin viilennettynä, alle +7 ˚C tarjoilulämpötilassa****. Uutuus on saatavilla 0,5L tölkissä 14.9.2020 alkaen päivittäistavarakaupoista kautta maan.

Lisätietoja:  Olvi Oyj, Heidi Erämaa, tuoteryhmäpäällikkö; heidi.eramaa@olvi.fi

* GlobalData oluiden trendikatsaus 2017. Maailmanlaajuisesti yli 20% joka ikäryhmästä vähentää alkoholin käyttöään
** Panimoliitto kuluttajatutkimus: Milleniaalit -  alkoholin kulutus ja oluen kulutus, 2018
*** Valvira alkoholitilastot 1-6/2020 vs edv.
**** Ruokasuositukset
olutsommelier Maria Markus.

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.