Olvi saavutti ensimmäisessä CDP-ilmastotyöarvioinnissaan B-luokituksen

Olvi-konserni saavutti ensimmäisessä CDP-raportoinnissaan B-luokituksen. Arvostelun kokonaisasteikko on A–D-. Saavutus on todella hieno ja kertoo Olvin pitkäaikaisesta sitoutumisesta ilmastotyöhön.

CDP on voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka tehtävä on kerätä yrityskohtaista tietoa ilmastonmuutoksen torjunnasta, kasvihuonekaasupäästöistä ja sopeutumisesta ilmastonmuutokseen. CDP-raportointi auttaa yrityksiä näkemään ilmastotyönsä tilanteen ja kehittämiskohteet sekä vertaamaan niitä muiden yritysten tilanteeseen. Raportoinnin kautta tieto on avoimesti niin asiakkaiden kuin sijoittajienkin saatavilla. Tänä vuonna kyselyyn vastasi maailmanlaajuisesti noin 13 000 yritystä.

”Olvi-konsernissa kestävä kehitys on osa päivittäistä tekemistä. Ilmastotavoitteiden eteen on tehty pitkäjänteisesti työtä ja olemme lähes saavuttaneet tavoitteemme hiilineutraalista tehtaasta Iisalmessa vuonna 2023. Konsernin muut yhtiöt määrittävät hiilineutraaliustavoitteitaan parasta aikaa”, kertoo Olvi Oyj:n laatupäällikkö Sari Lähteinen.

”CDP:n arviointi perustuu vuoden 2020 tietoihin, jossa arvoketjun (Scope 3) osalta käytettiin emoyhtiö Olvin tietoja. Seuraavassa raportoinnissa käytössä ovat arvoketjun tiedot kaikista konsernin yhtiöistä, jolloin voimme jatkossa kohdentaa ympäristötoimiamme vaikuttavammin. Olemme myös aloittaneet työn tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBTi) määrittämiseksi.”

Sari Lähteinen
laatupäällikkö
puh. 050 361 9267 / sari.lahteine(at)olvi.fi

Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi. Nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Tanskassa, Baltian maissa ja Valko-Venäjällä. Kestävän kehityksen edistäminen on keskeinen osa strategiaa sekä päivittäistä toimintaa. Näin kumppaneiden, asiakkaiden ja kuluttajien on helpompi tehdä vastuullisia valintoja. Olvi Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.