OLVI Summer Ale 5,0 % - Hotter than Iisalmi

Pintahiivaoluiden myynnin kasvu jatkuu edelleen vahvana ja on päivittäistavaramarkkinassa + 8 % ja horeca-markkinassa + 3 % edellisen vuoden vastaavaan jaksoon verrattuna*. Kesä on vehnäoluiden sesonki ja kulta-aika. Olvi tuo makua tähän kesään raikkaalla American Wheat Ale –tyyppisellä kausioluella, joka on valikoimassa 30.9.2018 saakka.

OLVI Summer Ale on yli 30 % vehnämallasta sisältävä, suodattamaton, pastöroimaton täysmallasolut, jonka virkistävä maku sopii hyvin kesään. Se on vaaleaan mallasrunkoon kehitetty helposti juotava pintahiivaolut. Aromihumalina tässä oluessa on jotain aivan uutta: vielä kokeellisessa käytössä oleva amerikkalainen HBC 431-aromihumala, jota trooppinen, hieman sitruksinen, japanilaista alkuperää oleva Sorachi Ace sekä amerikkalainen aromihumalasuosikki Citra tukevat. Tämän alen katkeroainepitoisuus (EBU) on 32, väri vaalea (EBC 11) ja sen kantavierreväkevyys 11,7 %. Parhaimmalta tämä olut maistuu hyvin viilennettynä n. 4-7 ⁰C:ssa paitsi sellaisenaan, niin myös miedosti maustettujen kanaruokien, merenelävien, ruokaisten salaattien ja vuohenjuustoa sisältävien ruokalajien kanssa.

Lisätiedot: Olvi Oyj, tuoteryhmäpäällikkö Heidi Erämaa, puh. 040 842 9675, heidi.eramaa@olvi.fi

Tämä erikoisolutuutuus on saatavilla 0,5 l tölkissä.

*) Valvira alkoholitilastot 1-11/2017 vs. edv.

Avainsanat: