Olvilta markkinoiden ensimmäinen alkoholiton jouluolut

A. Le Coq Jouluolut 0,0 % markkinoiden ensimmäisenä alkoholittomana jouluoluena vastaa terveyden ja hyvinvoinnin megatrendiin*

Olut kuuluu joulupöytään, sillä yli 60 % suomalaisista nauttii olutta jouluaterialla. Suosituimpia oluita ovat vaaleat lagerit, jotka sopivat erinomaisesti lohen ja muiden kalaruokien kanssa tasapainottaen rasvaisten tai etikkaisten kala-alkupalojen makua. Kinkun kanssa maistuu useimmiten tummat oluet**. Olvi tuo perinteisen OLVI Jouluolut 5,0 %:n ja OLVI Merry Xmas IPA 5,5 % -erikoisoluen rinnalle uuden alkoholittoman vaihtoehdon pian alkavaan juhlasesonkiin.

A. Le Coq Jouluolut 0,0 % on tumma, portterityyppinen olut. Se sopii niille oluen ystäville, jotka haluavat suosia mietoja ja alkoholittomia juomia juhlakautenakin. Heitä onkin yhä sankempi joukko, sillä alkoholittomien oluiden käyttäjäkunta kasvaa koko ajan***.  A. Le Coq Jouluolut 0,0 % on kehitetty tämän kuluttajatarpeen pohjalta ja maultaan nimenomaan jouluherkkujen kanssa yhteensopivaksi kausituotteeksi.

A.Le Coq Jouluolut 0,0 % maultaan paahteisena sopii hyvin kinkun, lampaan, jouluisten laatikkoruokien sekä juustojen kanssa. Sen pehmeä maltaisuus korostaa jouluruokien makua. Suolaisten ruokien lisäksi se sopii myös nautittavaksi puolukkaa ja suklaata sisältävien jälkiruokien sekä kahvin kanssa. Parhaimmillaan tämä olut on 10-14˚C tarjoilulämpötilassa ja se on saatavilla jouluhenkisessä 0,33 l lasipullossa 31.12.2020 saakka päivittäistavarakaupoista kautta maan.

Olvi Oyj, Heidi Erämaa, tuoteryhmäpäällikkö; heidi.eramaa@olvi.fi

Sähköinen lehdistötiedote ja tuotekuva on ladattavissa Cisionin palvelusta portal.ne.cision.com. Tuotekuva löytyy myös julkisesta kuvapankistamme www.olvi.fi.

* GlobalData oluet trendikatsaus 2017. Maailmanlaajuisesti yli 20% joka ikäryhmästä vähentää alkoholin käyttöään;  ** Kuluttajatutkimus  Suomalaisten mietojen alkoholijuomien osto- ja kulutuskäyttäytyminen. Panimoliitto (oluen käyttö joulupöydässä pääkaupunkiseudulla); ***Nielsen Homescan alkoholittomat oluet (0,0%) koko Suomi arvossa YTD 6.9.2020 päättyen. Kasvu:27 % ja sen ajurina penetraatio ja sen kasvu.

Henkilöiden yhteystiedot on kerätty Olvi Oyj:n ja sen yhteistyökumppaneiden toimesta, henkilöiden omalla tai heidän työnantajiensa suostumuksella. Olvi Oyj on sitoutunut noudattamaan EU:n Tietosuoja-asetusta, Suomen henkilötietolakia, tietoyhteiskuntakaarta sekä muuta soveltuvaa tietosuojalainsäädäntöä, joka liittyy rekisteröidyn yksityisyyteen sekä käsittelemään henkilötietoja hyvän tiedonhallinta- ja tietojenkäsittelytavan mukaisesti. Olvin voimassaolevat tietosuojakäytännöt ovat saatavissa pyydettäessä tai Olvin kotisivuilta www.olvi.fi. Rekisteristä voi poistua  lähettämällä sähköpostitse asiaa koskevan pyynnön osoitteeseen asiakaspalvelu@olvi.fi.

Please on oluenystävän mobiilisovellus, josta löydät yli 2,8 miljoonaa olutarviota sekä tiedot yli 188 000 eri oluesta ja yli 27 000 panimosta. Arvioiden perusteella Pint Please osaa suositella Sinulle lähialueesi parhaimmat oluet, pubit ja kaupat. Pint Please auttaa pitämään kirjaa nauttimistasi oluista ja löytämään uusia oluttuttavuuksia. Pint Please Global Oy on sitoutunut noudattamaan EU:n Tietosuoja-asetusta, Suomen henkilötietolakia, tietoyhteiskuntakaarta sekä muuta soveltuvaa tietosuojalainsäädäntöä, joka liittyy rekisteröidyn yksityisyyteen sekä käsittelemään henkilötietoja hyvän tiedonhallinta- ja tietojenkäsittelytavan mukaisesti. Pint Pleasen yhteystietorekisteristä voi poistua lähettämällä sähköpostitse asiaa koskevan pyynnön osoitteeseen info@pintplease.com.

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.