Suosittua A.Le Coq Premium –olutta nyt myös gluteenittomana

Gluteenittoman ruokavalion suosio kasvaa. Keliaakikkojen lisäksi moni muukin suomalainen välttää viljatuotteita, koska kokee niiden sisältämän gluteenin aiheuttavan mm. epämääräisiä vaivoja. Halu välttää gluteenia näkyy myös kasvavana gluteenittomien oluiden kysyntänä Euroopassa*. Olvi vastaa kuluttajatarpeeseen lanseeraamalla gluteenittoman oluen kasvavan A.Le Coq –olutbrändin alle. A.Le Coq on + 36 % kasvussa oleva**, Suomen 3. myydyin keskiolutmerkki***.

A.Le Coq Premium gluteeniton olut on vaalea lagerolut, jossa on perinteinen tuttu maltainen maku. Vaikka tuote valmistetaan mm. ohramaltaasta, on siitä prosessoinnin avulla aikaansaatu Keliakialiiton hyväksymä, gluteeniton olut. Muiden lagereiden tapaan olutuutuus suositellaan nautittavaksi hyvin viilennettynä  +8-10 ˚C tarjoilulämpötilassa. Se maistuu sekä sellaisenaan että silli-, silakka-, graavi- ja rasvaisten kalaruokien kanssa. Myös tapaksien, etikkaisten, friteerattujen, texmex-maustettujen tai aasialaisten ruokien särpimeksi tämä uutuusolut sopii mainiosti. Olut valmistetaan Olvi Oyj:n tytäryhtiössä Latviassa ja se myydään 0,33 l tölkkiin pakattuna.

* GlobalData 3/2017: Market data on gluten-free beers in Europe in 2014-2016

** Olvi Oy myyntitilastot volyymissä 1-8/2017 vs. 1-8/2016

*** Nielsen Homescan Share % Tracker Beer, total Suomi arvossa 52 vkoa päättyen 7.8.2016

Lisätiedot:
Olvi Oyj, tuoteryhmäpäällikkö Heidi Erämaa, puh. 040 842 9675, heidi.eramaa@olvi.fi