• Olvi Oyj/

Uusi alkoholiton A.Le Coq Premium –olut vastaa tämän päivän kuluttajan tarpeisiin ja elämäntilanteeseen

Vuodesta 2011 alkaen ykkösoluiden sekä alkoholittomien oluiden kysyntä on ollut jatkuvassa kasvussa.*

Alkoholiton olut on hyvänmakuinen, isotoninen, energiasisällöltään melko alhainen janojuoma, jolla on paljon käyttötilanteita kuluttajan kiireisessä arjessa.** Se sopii kuntoilijoille, urheilijoille ja kaikille muillekin oluiden ystäville tilanteissa, jossa alkoholin nauttiminen ei sovi mm. raskauden tai vakaumuksellisten syiden takia. Se on myös hyvä vaihtoehto illanistujaisiin ja tilanteisiin, joissa olut maistuisi, mutta sen nauttiminen ei ole mahdollista.

Suomen 3. myydyimmän keskiolutmerkin*** A.Le Coq –oluen rinnalle tulee nyt kauan odotettu alkoholiton olut 0,33 l irtotölkissä. Se on vaalea lagerolut, jossa on perinteinen tuttu A.Le Coq –oluen maltainen maku. Tämä olut valmistetaan uudella vakuumitekniikalla, jolla alkoholi poistetaan oluesta mausta tinkimättä.

Lisätiedot:

Olvi Oyj, tuoteryhmäpäällikkö Heidi Erämaa, puh. 040 842 9675, heidi.eramaa@olvi.fi

* Olvi Oy myyntitilastot 2011-2016

**Rexam oluiden trendikatsaus, 3/2016

***Nielsen Homescan Share % Tracker Beer, 52 vkoa total Suomi arvossa päättyen 7.8.2016