Vahvoja olutuutuuksia Olvilta!

Uuden alkoholilain myötä Olvi tuo ikonisen, suomalaisen klassikko-oluen ja Alkon myydyimmän panimotuotebrändin* OLVI Tuplapukki 8,5 %:n alkoholiltaan 8,0 % vahvana päivittäistavarakauppaan. OLVI Tuplapukki 8,0 % on täyteläisen maltainen, aavistuksen makean hedelmäinen nautiskelujuoma, jonka vahvaa makua pehmentää pitkän käymisen tuoma raikkaus. Tämä kuparinkeltainen dobbelbock-olut on miellyttävästi katkeroinen (EBU: 22), keskiasteisesti humaloitu ja sen kantavierre on 16,4°. OLVI Tuplapukki sopii ruokajuomaksi tuhtien ruokien kanssa. Se on oiva valinta esimerkiksi possunkyljen, riistaruokien, erilaisten lihapatojen, paahtopaistin, ankan, makkaroiden ja rasvaisten juustojen kanssa. OLVI Tuplapukki 8,0 % -oluen maku pääsee oikeuksiinsa, kun se tarjoillaan viilennettynä, 7–10 ⁰C lämpötilassa. Tämä uutuus on saatavilla kahdessa pakkauskoossa: 0,5L tölkissä ja 0,33L tölkissä 6-pakkina.

Suomen ylivoimaisesti suosituin olutmerkki** Sandels tulee nyt alk. 7,5 % vahvana myös päivittäistavarakauppaan. Tämä Alkosta ja laivakaupasta tuttu Sandels 7,5 % on Suomessa valmistetuista oluista Alkossa kolmanneksi myydyin*. Se on maltainen ja täyteläinen, vahva premium-lager, jossa voi aistia myös aavistuksen hedelmäisyyttä ja makeutta. Se on meripihkankeltainen (EBC: 17), miellyttävästi katkeroinen (EBU: 22) ja keskiasteisesti humaloitu pohjahiivaolut, jonka kantavierre on 16,8°. Sandels 7,5 %-olut sopii rasvaisen kalan, friteeratun ruoan, riistan, lihapatojen ja -kastikkeiden sekä makkaroiden kanssa ja parhaimmillaan sen maku on 7–10 ⁰C:een tarjoilulämpötilassa. Sandels 7,5 % -olut on saatavilla ruokakaupoista 0,33L ja 0,5L tölkkikoossa.

IPA-oluet ovat suomalaisten suosikkeja ja siksi niiden osuus erikoisoluista onkin varsin merkittävä. Olvi vastaa vahvempien IPA-oluiden kysyntään tuomalla markkinoille uudella reseptillä Iisalmessa valmistetun OLVI American IPA 6,5 %:n, joka on amerikkalaisilla Ekuanot-, Talus- ja Comet-lajikkeilla kuivahumaloitu täysmaltainen pintahiivaolut. Tämä kullankeltainen (EBC:16) uutuus on maultaan sitrushedelmäinen ja hieman pihkainen. Se on keskikatkeroinen (EBU:52),  voimakkaasti humaloitu ale, jonka kantavierre on 15,1°. OLVI American IPA 6,5 % on saatavilla näyttävässä    amerikkalaishenkisessä 0,5L tölkissä. Se sopii hyvin kyytipojaksi mm. grilliruoalle, mausteiselle itämaiselle ruoalle, hampurilaiselle, makeaksi marinoidulle lihalle, rasvaiselle kalalle ja sinihomejuustolle. Nauti olut hyvin viilennettynä, 5–8 ⁰C-asteisena.

Vaalea, keskitäyteläinen ja -katkeroinen OLVI Colorado Pale Ale 6,5 % on makumaailmaltaan trooppisen hedelmäinen ja sitruksinen, suodattamaton täysmallasolut. Se on kuivahumaloitu US Cascade-, Chinook-, Crystal- ja Citra-lajikkeilla. Tämä uutuus maistuu aasialaisen ruoan, paahdetun tai grillattua liharuoan, salaattien, cheddarin ja jopa jälkiruokien, kuten pekaanipähkinä- tai omenapiirakan kanssa. Tämän Coloradon kauniin luonnon inspiroiman oluen maku on parhaimmillaan 7–10 ⁰C tarjoilulämpötilassa. Kaikki uutuutemme ovat Iisalmessa valmistettuja ja pastöroimattomia.

Olvi Oyj, Heidi Erämaa, tuoteryhmäpäällikkö; heidi.eramaa@olvi.fi

Sähköinen tiedote ja tuotekuva on ladattavissa Cisionin palvelusta https://news.cision.com/fi/olvi-oyj Tuotekuva löytyy myös julkisesta kuvapankistamme https://olvi.materialbank.net

*Alko myyntitilastot vuodet 2015-2023: OLVI Tuplapukki 8,5 % on Alkon myydyin panimotuotebrändi, ** Supercrush Oy: Olutmerkkejä koskeva kuluttajatutkimus, 10/2023 (Data: Norstat Finland Oy, n = 840 henkilöä), tutkittuja olutmerkkejä 15 kpl

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa ja Itämeren alueella. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.