Uusi Omaeläinklinikka pitää huolta lemmikkien hyvinvoinnista

Report this content

Suomen Pieneläinklinikat ja Tuhatjalka-ketju ovat yhdistyneet. Toukokuun 1. päivänä niistä tulee Omaeläinklinikka, joka keskittyy sekä sairauksien parantamiseen että eläinten hyvinvointiin.

Omaeläinklinikka tarjoaa eläinlääkäripalveluita, hyvinvointipalveluita ja eläimen hyvinvointia tukevia tuotteita, joita voi ostaa klinikoiden yhteyteen tulevista myymälöistä. Toimipisteitä on tällä hetkellä kymmenen ja niissä työskentelee yli 140 ammattilaista. Toimipisteiden määrää kasvatetaan sekä yritysostoin että perustamalla uusia klinikoita.

Myös Omaeläinklinikan visuaalinen ilme on uusi. Toimipisteet tunnistaa punaisesta silmää vinkkaavasta eläinlogosta.

Omaeläinklinikan toiminnan perusajatus on yksinkertaistaa ja sujuvoittaa lemmikkien hoitoa. Hoito keskittyy sekä sairauksien parantamiseen että eläimen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin eli esimerkiksi sairauksien ennaltaehkäisevään hoitoon, fysioterapiaan ja trimmaukseen sekä hoitoon liittyvän tiedon jakamiseen. Oikea ravinto on myös olennainen osa hyvinvointia.

”Eläinlääketiede on nopeasti kehittyvä tieteenala ja lemmikkien omistajat haluavat pitää yhä parempaa huolta eläimistään. On tärkeää, että ammattilaisten asiantuntemus on lemmikin omistajien saatavilla sairaustapausten lisäksi myös esimerkiksi ensimmäistä pentua hankittaessa sekä muissa arkisissa tilanteissa”, toteaa johtava eläinlääkäri Sanna Ormio.

Enemmän palveluita, vähemmän huolia

”Haluamme vähentää asiakkaidemme huolia ja tarjota heidän lemmikeilleen kaiken mitä ne tarvitsevat. Toimintamallimme on Suomessa uusi ja tarpeellinen. Entistä suurempi osa lemmikkieläinten omistajista tarvitsee kattavaa tietoa ja tukea lemmikkinsä hyvään hoitoon. Haluamme myös, että asiakkaamme kokevat saavansa palveluiden hinnalle hyvän vastineen”, sanoo toimitusjohtaja Kustaa Piha.

”Visiomme on olla viiden vuoden kuluttua asiakkaiden korkeimmalle arvostama eläinten hyvinvointiin keskittynyt toimija, joka on myös Pohjoismaiden edistyksellisin ja innovatiivisin.”

Omaeläinklinikka tarjoaa myös ympärivuorokautisen päivystyksen neljällä eri paikkakunnalla Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Kuopiossa. Espoossa päivystys palvelee joka päivä klo 8-24.

Lisätiedot:

Kustaa Piha, toimitusjohtaja