• OmaHaku Oy/

OmaHaku Oy käynnistää tänään täysin uudenlaisen paikallistieto- ja ilmoituspalvelun paikallisyhteisöjen hakuportaalissa omahaku.fi.

Report this content

Helsinki, 14 helmikuuta 2007 – OmaHaku Oy on tänään ilmoittanut avanneensa paikallisyhteisöjen hakuportaalin www.omahaku.fi, joka tarjoaa paikallishakupalveluja Suomen kaikilla paikkakunnilla.

Omahaku.Fi portaali tarjoaa sekä paikallisen, että valtakunnallisen hakupalvelun, joka kattaa suosituimmat paikallishaun aihealueet, kuten esimerkiksi Internet-haun, paikallisyhteisöä koskevan tiedon, myytävät ja vuokrattavat kiinteistöt, myytävät ajoneuvot, avoimet työpaikat, paikalliset julkispalvelut ja tapahtumat sekä paikallisten yritysten tuotteet ja palvelut.

Palvelu on tarkoitettu niin yrityksille kuin yksityisille käyttäjillekin. Omahaku tarjoaa aivan uudenlaiset välineet, joiden avulla kuka tahansa voi helposti ja edullisesti lisätä omaa sisältöään palveluun. Omahaku on ilmainen yksityisille käyttäjille ja yritykset voivat mainostaa tuotteitaan ja palvelujaan kiinteällä vuosimaksulla. Lisäksi OmaHaku tarjoaa palvelintilan kaikelle sisällölle, joten niin pienillä kuin suurillakin yrityksillä, joilla ei ole omaa sivustoaan, on nyt mahdollisuus viedä yrityksensä Internetiin OmaHaun palvelussa. Yritykset ja yksityiset käyttäjät voivat lisätä rajattoman määrän tietoa OmaHaun hakupalveluun.

Sähköiselle ilmoitus markkinoinnille Suomessa on edelleen suurilta osin tunnusomaista palvelut, jotka rajoittuvat lähinnä erilaisiin yrityshakemistoihin. Näihin palveluihin ilmoittajat voivat yleensä lisätä ainoastaan rajoitetun määrän yhteystietoja. Omahaun mukaan yritykset ja yksityiset käyttäjät eivät yleisesti
(a) tiedä kuinka monta kertaa heidän ilmoituksensa on luettu;
(b) saa raportteja ilmoitusta koskevista tilastoista;
(c) eivät voi päivittää yrityksensä tietoja Internetissä ja
(d) voivat liittää ilmoituksiinsa/kohteisiinsa ainoastaan rajallisen määrän tietoa.

Me uskomme, että sähköisen viestinnän viimeaikaisesta kehityksestä johtuen suurin osa tämän päivän mainostajista ja yksityisistä käyttäjistä haluaa tietää enemmän ilmoitustensa tuloksellisuudesta. Tästä syystä olemme kehittäneet Omahaku palvelun. Se on uusimpaan hakuteknologiaan perustuva, kattava media-alusta, jonka myötä kaikki käyttäjät saavat tietää kuinka monta kertaa heidän tietojaan on tarkasteltu ja millä paikkakunnilla. Alusta tarjoaa muun muassa käyttäjille mahdollisuuden tarjota tuotteitaan ja palvelujaan paikallisesti ja valtakunnallisesti, itsepalveluympäristön ilmoittajille, usean muuttujan järjestysalgoritmit ja innovatiiviset asiakasliittymät, jotka vastaavat paremmin käyttäjien ja ilmoittajien tarpeita.

OmaHaussa kaikilla yritys- ja yksityisillä käyttäjillä on yhtäläiset mahdollisuudet saada sisältönsä näkymään ensimmäisten hakutulosten joukossa. Olemme kehittäneet uudenlaisen ”ilmoitusten rotaatiojärjestelmän”, jonka myötä kaikilla ilmoituksilla on mahdollisuus näkyä ensimmäisenä haun tekijän ja kohteen hakusanojen täsmätessä. Tarjoamme yrityksille tulosperusteisen ilmoitusratkaisun, jossa yritys maksaa ainoastaan käyttäjän avatessa ja lukiessa ilmoituksen. Yritykset voivat rekisteröityä ja lisätä sisältöään sähköisesti OmaHaun palvelussa milloin tahansa sekä kohdistaa ilmoituksiaan paikallisesti tai valtakunnallisesti.

Tämän lisäksi paikallisyhteisöillä on mahdollisuus ”hallita” näkemäänsä, eli käyttäjien sivuille lisäämää sisältöä. Olemme luoneet merkintäjärjestelmän, joka välittää tiedon, jos jokin kohde on OmaHaku.fi:n palveluehtojen vastainen. Tällaiset kohteet poistetaan automaattisesti, kun käyttäjien tekemien ilmoitusten määrä yrittää sallitun rajan. Tällä tavoin annamme paikallisyhteisöille mahdollisuuden vaikuttaa siihen, mitä niiden alueella näytetään. Me myös aktivoimme käyttäjiämme uudella tavalla. Yksityiset käyttäjät voivat voittaa joka kolmas kuukausi jaettavia tasokkaita palkintoja olemalla aktiivisia OmaHaun yhteisöportaalin käyttäjiä.

Lisäksi OmaHaku tarjoaa yhteistyössä Google Mapsin kanssa yrityksille ja yksityisille käyttäjille mahdollisuuden linkittää ilmoituksensa ja tietonsa Suomen karttaan. Googlen ansiosta palvelu on ilmainen, eikä sen käyttöä ole rajoitettu.

Lähikuukausina OmaHaku lisää palveluun uusia ominaisuuksia, jotka helpottavat entisestään sähköistä viestintää. Kehitteillä on myös uusia tapoja, joilla yritykset voivat siirtää suuria määriä tuotteitaan koskevaa tietoa palveluun.

Lehdistö:
info@omahaku.fi