London Precious Metals Clearing Ltd valitsi OM:n ulkoistuskumppaniksi

London Precious Metals Clearing Ltd valitsi OM:n ulkoistuskumppaniksi London Precious Metals Clearing Limited ("LPMCL") on valinnut OM:n kumppanikseen kulta- ja hopeaharkkojen selvitykseen liittyvän Web- pohjaisen markkinapaikan järjestelmähallintaan. Sovelluksen toimittaa IT- palveluntarjoaja ja OM:n yhteistyökumppani LBT Computer Services. LPMCL-yhtiö valvoo kullan ja hopean päivittäistä selvityskäytäntöä London Marketissa, jonka toiminnasta vastaavat London Bullion Market Associationin ("LBMA") kuusi selvitysjäsentä. Elokuussa keskimääräinen päiväkohtainen selvitysmäärä oli 14,3 miljoonaa unssia kultaa (arvo 5,1 miljardia Yhdysvaltain dollaria) ja 97,8 miljoonaa unssia hopeaa (arvo 0,49 miljardia Yhdysvaltain dollaria). - LPMCL odottaa innokkaasti yhteistyötä OM:n ja LBT:n kanssa sähköisen matching-järjestelmän kehittämisessä. Yhtiö uskoo, että järjestelmä edistää entisestään Lontoon kulta- ja hopeamarkkinoiden tarjoamaa selvityspalvelua. - Meillä on ilo saada LPMCL, johtava organisaatio arvometalliselvityksen alalla, OM:n järjestelmähallinta-asiakkaaksi. Tämän sopimuksen rahallinen arvo on suhteellisen vähäinen, mutta sopimus on silti meille tärkeä, koska se vahvistaa suhdettamme Lontoon kulta- ja hopeamarkkinoiden toimijoihin sekä lujittaa OM:n asemaa ulkoistusratkaisujen toimittajana kolmansien osapuolten järjestelmille, sanoo Carl-Magnus Hallberg, OM:n Global Services -liiketoiminta-alueen johtaja. Tietoja LPMCL:stä LBMA:n kuusi selvitysjäsentä perustivat hallinnollisen LPMCL-yhtiön tavoitteenaan kehittää sähköinen selvitysjärjestelmä, joka korvaa nykyisen puhelimitse tai faksilla ohjattavan selvitysjärjestelmän. Tietoja OM:stä OM on maailman johtava arvopaperikauppaa tehostavien ratkaisujen ja palvelujen toimittaja. OM kuuluu OMHEXiin, joka on Pohjois-Euroopan suurin arvopaperimarkkinapaikka sekä johtava rahoitus- ja energiamarkkinoiden markkinapaikkaratkaisujen tarjoaja. Lisätietoja OM:stä on Internetissä osoitteessa www.om.com. Lisätietoja antavat Carl-Magnus Hallberg, President Global Services +46 8 405 73 85 Anna Eriksson, Vice President Communications +46 8 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00600/wkr0001.pdf