OM kiistää eSpeedin haasteen ja vahingonkorvausvaateen

Tiedote, 27.5.2004 OM kiistää eSpeedin haasteen ja vahingonkorvausvaateen Kuten OMHEX tiedotti heinäkuussa 2003, eSpeed on haastanut muun muassa OM Technologyn ja Broker Tec USA:n Yhdysvalloissa oikeuteen väitetystä patenttirikkomuksesta, joka kohdistuisi US-patenttiin 6,560,580 B1. Haaste koskee OM Technologyn erityisesti BrokerTecille toimittamaa ohjelmistoa. BrokerTec on amerikkalainen elektroninen korkomarkkinapaikka. OM Technology kiistää että mikään sen tuotteista rikkoisi eSpeedin väitettyä patenttioikeutta ja sanoo että patentti on pätemätön. eSpeed on nyt oikeusprosessissa ilmoittanut 31.3.2004 päivätyksi vahingonkorvauskanteekseen enintään 64 miljoonaa dollaria. OM Technology kiistää myös vastuunsa mistään eSpeedin väittämistä vahingoista ja vastustaa vahingonkorvausarviota. Lisäksi OM Technology aikoo hakea haasteen hylkäämistä heti selvillesaantikauden päätyttyä 30. kesäkuuta. OM Technologyn emoyhtiö OMHEX ei ole tehnyt kiistaa koskevaa varausta. Lisätietoja ja kommentteja: Hans Berggren, lakiasiainjohtaja +46 8 405 66 40 Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/27/20040527BIT00680/wkr0001.pdf