• OMHEX/

OMHEX ja Liettuan valtio allekirjoittavat Liettuan Pörssiä ja Arvopaperikeskusta koskevan yksityistämissopimuksen Liettuan valtio ja OMHEX ovat tänään allekirjoittaneet yksityistämissopimuksen, joka koskee 44,3:a prosenttia Liettuan Pörssin (NSEL:n) osakkeista ja 32:a prosenttia Liettuan kansallisen arvopaperikeskuksen (CSDL:n) osakkeista. Liettuan valtio päätti maaliskuussa valita OMHEXin Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen strategiseksi kumppaniksi. NSEL:n osakkeiden kauppahinta on 1,45 miljoonaa euroa ja CSDL:n osakkeiden hinta on 1,69 miljoonaa euroa. OMHEX hankkii myös 10 prosenttia NSEL:n osakkeista vähemmistöosakkailta, jotka ovat päättäneet myydä osakkeensa yhdessä valtion kanssa. Yhdessä aiemmin hankittujen NSEL:n osakkeiden kanssa OMHEXin omistusosuus yhtiössä ylittää 80 prosenttia. Koska OMHEX aikoo hankkia 100 prosenttia NSEL:n osakkeista, jäljelle jääville vähemmistöosakkaille tehdään pakollinen lunastustarjous kesäkuussa. - Jälleen kerran haluaisimme toivottaa Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen tervetulleiksi osaksi OMHEXiä. Toivomme voivamme edetä NSEL:n ja CSDL:n yhtenäistämisessä nopeasti, jotta Liettuan arvopaperimarkkinoiden osapuolet hyötyvät yhdistymisestä, sanoo Jukka Ruuska, OMHEXin varatoimitusjohtaja ja HEX Integrated Markets - divisioonan johtaja. Lisätietoja ja kommentteja: Gert Tiivas, Baltian toimintojen johtaja +372 51 77 579 Jukka Ruuska, HEX Integrated Marketsin toimitusjohtaja +358 9 6166 7200 Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 66 12 Tietoa OMHEXistä OMHEX on johtava arvopaperikauppaa tehostavien ratkaisujen ja palvelujen toimittaja. OMHEXillä on kaksi divisioonaa. HEX Integrated Markets - divisioona ylläpitää Pohjois-Euroopan suurinta arvopaperimarkkinaa. Stockholmsbörsen, HEX Helsinki, HEX Tallinna ja HEX Riika kattavat yhdessä 80 prosenttia Pohjoismaiden ja Baltian osakemarkkinoista. HEX Integrated Marketsiin kuuluvat myös Suomen, Viron ja Latvian arvopaperikeskukset. OM Technology -divisioona on johtava teknologian ja oheispalvelujen toimittaja maailman rahoitusmarkkinoilla ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/21/20040521BIT00060/wkr0001.pdf