OMHEX kiistää haasteen arvonlisäverojen lisäpalautuksista Suomessa

OMHEX kiistää haasteen arvonlisäverojen lisäpalautuksista Suomessa OM HEX AB:n tytäryhtiöitä HEX Integrated Markets Oy:tä ja Suomen Arvopaperikeskus Oy:tä (APK) vastaan on nostettu Suomessa kanne, jossa on kantajana 22 pankkia ja pankkiiriliikettä. Kanne koskee noin viittä miljoonaa euroa, jotka pankit ja pankkiiriliikkeet ovat maksaneet Helsingin Pörssille ja APK:lle arvonlisäverona kaupankäynti- ja selvityspalveluista vuosina 1995-2000, sekä korkoa kyseisille arvonlisäveroille. OMHEX ja HEX Integrated Markets kiistävät haasteen ja sen tueksi esitetyt perustelut perusteettomina. Vuosien 1995-2000 arvonlisäveroja koskeva kiista ratkaistiin kokonaisuudessaan vuonna 2002 välityssopimuksessa ja sitä seuranneessa välimiesmenettelyssä. HEX Integrated Markets kiistää vastuunsa lisäsuorituksiin. Lisätietoja ja kommentteja antavat: Jouni Torasvirta, Cash Markets -liiketoiminnan johtaja, HEX Integrated Markets (09) 6166 7280 Anu Ilvonen, viestintäpäällikkö, HEX Integrated Markets (09) 6166 7599 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/21/20040621BIT00200/wkr0001.pdf