• OMHEX/

OMHEX osallistuu Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen yksityistämisprosessiin OMHEX ilmoitti tänään virallisesti aikomuksestaan osallistua Liettuan Pörssin (NSEL) ja Liettuan Arvopaperikeskuksen (CSDL) yksityistämisprosessiin. OMHEX aikoo osana Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoiden integroimisstrategiaansa jättää tarjouksen yksityistämisprosessissa myytävistä Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen osakkeista. - OMHEXillä on selvä visio ja menestyksekäs toimintahistoria Pohjoismaiden ja Baltian alueen integraatiosta ja kehittämisestä, mihin olemme vahvasti sitoutuneita. Liettuan arvopaperimarkkinoiden integroiminen visiomme mukaisesti täydentäisi Pohjoismaat ja Baltian samaa kaupankäyntiteknologiaa hyödyntäväksi integroituneeksi markkinaksi, jonka prosessit ja säännöt on harmonisoitu. Se myös kasvattaa koko Baltian alueen houkuttelevuutta ja tuo selkeää arvoa ja etuja kaikille Liettuan markkinaosapuolille: sijoittajille, listayhtiöille ja välittäjille, sanoo OMHEXin toimitusjohtaja Magnus Böcker. Lisätietoja tai kommentteja: Gert Tiivas, Baltian toimintojen johtaja +372 517759 Jukka Ruuska, HEX Integrated Marketsin toimitusjohtaja +358 9 6166 7200 Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 66 12 OMHEX OMHEX on arvopaperimarkkinoita tehostavien markkinapaikkapalvelujen ja - ratkaisujen johtava toimittaja. HEX Integrated Markets -divisioonan kautta OMHEX hallinnoi Pohjois-Euroopan suurinta arvopaperimarkkinaa. Se tarjoaa Stockholmsbörsenin, HEX Helsingin, HEX Tallinnan ja HEX Riian kautta sijoittajille 80 prosenttia Pohjoismaiden ja Baltian osakemarkkinoista. HEX Integrated Markets ylläpitää myös Suomen, Viron ja Latvian arvopaperikeskuksia. OM Technology -divisioonan kautta OMHEX on maailman johtava arvopaperimarkkinoiden transaktioteknologian, prosessien ja ulkoistamisratkaisujen tarjoaja. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040202BIT00440/wkr0001.pdf