OMHEX ostaa Liettuan Pörssin osakkeita

OMHEX ostaa Liettuan Pörssin osakkeita OMHEX on sopinut usean johtavan liettualaisen markkinaosapuolen ja sijoittajan kanssa ostavansa näiden omistamat Liettuan Pörssin osakkeet. OMHEX on tänään jättänyt Liettuan arvopaperikomissiolle tarvittavan hakemuksen 34 prosentin osuuden hankkimiseksi Liettuan Pörssistä. Liettuan arvopaperikomission lupa tarvitaan yli 10 prosentin omistusosuuden hankkimiseen. - Olemme iloisia ja ylpeitä siitä että useat tärkeät liettualaiset markkinaosapuolet tukevat työtämme ja strategiaamme Liettuassa, ja ovat päättäneet myydä osakkeensa meille jo ennen Liettuan hallituksen omistamien osakkeiden yksityistämistä, sanoi Magnus Böcker, OMHEXin toimitusjohtaja. Kuten aiemmin on julkistettu, OMHEX aikoo osallistua Liettuan Pörssin ja Liettuan Arvopaperikeskuksen yksityistämisprosessiin. OMHEX aikoo osana Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoiden integroimisstrategiaansa jättää tarjouksen yksityistämisprosessissa myytävistä Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen osakkeista. Lisätietoja tai kommentteja: Gert Tiivas, Baltian toimintojen johtaja +372 51 77 579 Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 66 12 OMHEX OMHEX on arvopaperimarkkinoita tehostavien markkinapaikkapalvelujen ja - ratkaisujen johtava toimittaja. HEX Integrated Markets -divisioonan kautta OMHEX hallinnoi Pohjois-Euroopan suurinta arvopaperimarkkinaa. Se tarjoaa Stockholmsbörsenin, HEX Helsingin, HEX Tallinnan ja HEX Riian kautta sijoittajille 80 prosenttia Pohjoismaiden ja Baltian osakemarkkinoista. HEX Integrated Markets ylläpitää myös Suomen, Viron ja Latvian arvopaperikeskuksia. OM Technology -divisioonan kautta OMHEX on maailman johtava arvopaperimarkkinoiden transaktioteknologian, prosessien ja ulkoistamisratkaisujen tarjoaja. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/03/20040303BIT00490/wkr0001.pdf