• OMHEX/

OMHEX valittu Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen strategiseksi kumppaniksi

OMHEX valittu Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen strategiseksi kumppaniksi Liettuan valtio on valinnut OMHEXin Liettuan Pörssin (NSEL) ja Liettuan kansallisen arvopaperikeskuksen ostajaksi (CSDL) ja kutsuu OMHEXin aloittamaan sopimusneuvottelut koskien osakkeiden ostoa. OMHEX saa Liettuan Pörssistä 54,5 prosenttia ja Arvopaperikeskuksesta 32 prosenttia. Kun sopimus on allekirjoitettu, minkä arvioidaan tapahtuvan toisen vuosineljänneksen aikana, OMHEX omistaa yhdessä jo ennestään hankittujen osakkeiden kanssa noin 85 prosenttia Liettuan Pörssistä. "Toivotamme Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen tervetulleeksi osaksi OMHEXiä. Meille tämä on luonnollinen askel kohti integroituja Pohjoismaat ja Baltian kattavia arvopaperimarkkinoita. OMHEXillä on selvä visio ja menestyksekäs toimintahistoria Pohjoismaiden ja Baltian alueen integraatiosta ja kehittämisestä, mihin olemme vahvasti sitoutuneita", sanoo OMHEXin toimitusjohtaja Magnus Böcker. "Olemme iloisia, että Liettuan valtio on valinnut OMHEXin strategiseksi kumppaniksi Liettuan pääomamarkkinoiden kehittämisessä. Saatamme nyt sopimusneuvottelut päätökseen ja julkistamme sen jälkeen pakollisen lunastustarjouksen jäljelle jääville Liettuan Pörssin osakkeenomistajille. Toivomme voivamme edetä nopeasti Liettuan Pörssin ja Arvopaperikeskuksen integroimisessa ja siten hyötyjen tuomisessa Liettuan arvopaperimarkkinoiden osapuolille," sanoo Baltic Operations - liiketoiminnasta vastaava johtaja Gert Tiivas. Lisätietoja ja kommentteja: Gert Tiivas, johtaja, Baltic Operations +372 51 77 579 Jukka Ruuska, HEX Integrated Marketsin toimitusjohtaja +358 9 6166 7200 Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 66 12 Lisätietoja OMHEXistä OMHEX on johtava arvopaperikauppaa tehostavien ratkaisujen ja palvelujen toimittaja. HEX Integrated Markets -divisioonan kautta OMHEX ylläpitää Pohjois-Euroopan suurinta arvopaperimarkkinaa. Stockholmsbörsen, HEX Helsinki, HEX Tallinna ja HEX Riika kattavat yhdessä 80 prosenttia Pohjoismaiden ja Baltian osakemarkkinoista. Myös Suomen, Viron ja Latvian arvopaperikeskukset ovat osa OMHEXiä. OM Technology -divisioonan kautta OMHEX on johtava teknologian ja oheispalvelujen toimittaja maailman rahoitusmarkkinoilla. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00120/wkr0001.pdf