OMHEXin jatkettu tarjous HEXin osakkeenomistajille

OMHEXin jatkettu tarjous HEXin osakkeenomistajille OM HEX AB:n ("OMHEX") hallitus päätti 27.8.2003 jatkaa HEX Oyj:n ("HEX") osakkeenomistajille tekemäänsä tarjousta ("tarjous"), jotta ne osakkeenomistajat, jotka eivät vielä olleet hyväksyneet tarjousta, voisivat sen tehdä. Jatkettu tarjousaika päättyi 25.9.2003 kello 16.00 Suomen aikaa. Jatketun tarjousajan aikana tarjous on hyväksytty vielä 90.254 HEXin osakkeen osalta. Ne HEXin osakkeet, joiden osalta tarjous on hyväksytty jatketun tarjousajan aikana, edustavat yhdessä OMHEXin jo omistamien HEXin osakkeiden kanssa yli 99,99 prosenttia HEXin kaikista osakkeista ja niiden tuottamista äänistä laimennusvaikutus huomioon ottaen. Yllä mainitun johdosta hallitus on ylimääräisen yhtiökokouksen 18.8.2003 antaman valtuutuksen perusteella päättänyt korottaa yhtiön osakepääomaa enintään 451.270 Ruotsin kruunulla laskemalla liikkeeseen yhteensä enintään 225.635 uutta osaketta. Uudet osakkeet ovat vain tarjouksen hyväksyneiden HEXin osakkeenomistajien merkittävissä, ja niiden merkintähinnan maksu tapahtuu luovuttamalla HEXin osakkeita OMHEXille tarjouksen ehtojen mukaisesti. OMHEXin uudet osakkeet rekisteröidään hyväksynnän antaneiden HEXin osakkeenomistajien arvo-osuustileille ja ne ovat pörssikaupan kohteena arviolta 7.10.2003. OMHEXin hallitus arvioi, että enintään 90.254 HEXin osakkeeseen perustuva apporttiomaisuus merkitään OMHEXin taseeseen enintään 13.989.370 Ruotsin kruunun arvosta, pois lukien transaktio- ja integraatiokulut. OMHEX arvioi käynnistävänsä pakkolunastusmenettelyn jäljellä olevista HEXin osakkeista lokakuun 2003 aikana. Lisätietoja ja kommentteja antavat: Jakob Håkanson, sijoittajasuhdejohtaja +46 8 405 60 42 Anna Eriksson, viestintäjohtaja +46 8 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/29/20030929BIT00550/wkr0001.pdf