OMHEXin johtoryhmä ostaa OMHEXin osakkeita Olof Stenhammarilta

OMHEXin johtoryhmä ostaa OMHEXin osakkeita Olof Stenhammarilta OMHEXin toimitusjohtaja Magnus Böcker on tänään ostanut 100 000 OMHEXin osaketta. Varatoimitusjohtaja Jukka Ruuska ja OM Technology -divisioonan toimitusjohtaja Klas Ståhl (yhtiöiden kautta) ovat kumpikin ostaneet 60 000 OMHEXin osaketta ja talousjohtaja Per Nordberg 40 000 OMHEXin osaketta. Kaikki 260 000 osaketta myi OMHEXin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Olof Stenhammar 98 kruunun osakekohtaiseen hintaan, mikä vastaa markkinahintaa. Lisäksi Olof Stenhammar myi erillisessä kaupassa 20 000 osaketta markkinoilla. Johtoryhmän osakeostojen rahoituksen helpottamiseksi Olof Stenhammar on asettanut myyntioptioita, jotka vastaavat kunkin henkilön osakeostoa. Nämä myyntioptiot erääntyvät toukokuussa 2007, ja niiden toteutushinta on 87 kruunua osakkeelta, josta vähennetään tulevat osingot. Optioiden preemio on laskettu markkina-arvostuksen mukaan. - Olen iloinen voidessani auttaa johtoryhmää sijoittamaan yhtiöömme. Kauppa on myös tapa varmistaa, että omistaja-arvon luominen pysyy OMHEXin johdon tärkeänä tavoitteena. Koska olin joka tapauksessa aikeissa vähentää osakeomistustani, tämä oli hyvä menettelytapa. Aion käyttää saamani tuoton yksityisiin hankkeisiini, sanoo Olof Stenhammar, OMHEXin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja. Kaupan jälkeen edellä mainitut henkilöt omistavat OMHEXin osakkeita seuraavasti: Osakkeita % os. pääomasta Olof Stenhammar 2 737 590 2,38 Magnus Böcker 204 726 0,18 Jukka Ruuska 75 000 0,06 Klas Ståhl (yhtiöineen) 65 200 0,06 Per Nordberg 44 000 0,04 Lisätietoja tai kommentteja antavat: Olof Stenhammar, hallituksen puheenjohtaja +46 8 405 66 42 Magnus Böcker, toimitusjohtaja +46 8 405 66 44 Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/07/20040507BIT00560/wkr0001.pdf