OMHEXin yhtiökokouksen päätöksiä

OMHEXin yhtiökokouksen päätöksiä Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen, että osakkeenomistajille ei jaeta osinkoa. Hallituksen jäseniksi valittiin Adine Grate Axén, Gunnar Brock, Thomas Franzén, Bengt Halse, Timo Ihamuotila, Tarmo Korpela, Mikael Lilius, Markku Pohjola ja Olof Stenhammar. Hallituksen palkkiot päätettiin pitää ennallaan. Palkkio on 700 000 kruunua hallituksen puheenjohtajalle ja 200 000 kruunua muille jäsenille. Lisäksi päätettiin hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että palkkio- ja tilintarkastusvaliokuntien jäsenille maksetaan yhteensä 125 000 kruunua. Summan jakautumisesta päättää hallitus. Tilintarkastajien palkkio päätettiin maksaa nykykäytännön mukaisesti hyväksytyn laskun mukaan. Yhtiökokous kumosi äänestyksessä Ruotsin osakesäästäjien keskusliiton (Aktiespararna) tekemän ehdotuksen nimitysvaliokunnan valitsemisesta. Sen sijaan yhtiökokous päätti, että nimitysprosessissa ne neljä suurinta osakkeenomistajaa, jotka haluavat osallistua prosessiin, valitsevat vuoden viimeisen neljänneksen aikana kunkin edustajan (joka ei saa olla yhtiön hallituksen jäsen) nimitysvaliokuntaan, ja kokoonkutsujana toimii hallituksen puheenjohtaja. Nimitysvaliokunnan tulee laatia hallituksen jäsenten ja tarvittaessa tilintarkastajien valintaa koskeva ehdotus, joka tuodaan yhtiökokouksen päätettäväksi. Ehdotuksen mukaisesti neljän edustajan nimet julkistetaan heti valitsemisen jälkeen. Vastaavia periaatteita ehdotetaan sovellettavaksi mahdollisissa ylimääräisissä yhtiökokouksissa. Magnus Böckerin puheenvuoro on luettavissa OMHEXin kotisivuilla osoitteessa www.omhex.com. Lisätietoja tai kommentteja: Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00350/wkr0001.pdf