TietoEnator ostaa OMHEXin energialiiketoiminnon

TietoEnator ostaa OMHEXin energialiiketoiminnon TietoEnator ostaa OMHEXin energialiiketoiminnon TietoEnator on ostanut OMHEX:ltä energia-alan Retail System - liiketoiminnon. Kaupan myötä TietoEnatorille siirtyy energiatoimialalle kehitetty asiakastietojärjestelmä POMAX Customer ja noin 45 työntekijää Norjassa ja Ruotsissa. Kauppa tulee voimaan 1.2.2004. Retail System toimii Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa ja sen päätoimipaikka sijaitsee Haldenissa, Norjassa. Energiasektori on yksi TietoEnatorin keskeisistä asiakastoimialoista ja tämä kauppa vahvistaa merkittävästi konsernin markkina-asemaa tietotekniikkaratkaisujen toimittajana Pohjoismaiden sähkömarkkinoilla. TietoEnator on jo nyt maailman johtava tietotekniikkapalveluiden ja - ratkaisujen toimittajana öljyn ja kaasun tuotannossa. "POMAX Customer Retail System sopii täydellisesti osaksi TietoEnatorin sähkömarkkinoille tarjoamia tietotekniikkaratkaisuja. Se integroidaan tuotevalikoimaamme ja sitä kehitetään osana TietoEnatorin globaalia ratkaisutarjontaa", kertoo johtaja Per Bakseter TietoEnator Energystä. "Olemme tyytyväisiä voidessamme julkistaa kaupan yhdessä vahvan ja pitkäaikaisen kumppanimme TietoEnatorin kanssa. Uskomme, että POMAX Customerin siirtyminen TietoEnatorille on paras ratkaisu asiakkaillemme, henkilöstöllemme ja sen myötä myös OMHEXille," sanoo johtaja Ulf Lidman, OMHEX Energy Market. Lisätietoja: Per Bakseter, johtaja, TietoEnator Energy, +47 913 69 043 Ulf H Lidman, johtaja, Energy Markets, OMHEX, +46 8 405 73 92 Maria Andark, Acting VP Marketing & Communications, OMHEX, +46 8 405 73 50 TietoEnator on yksi tehokkaan tietoyhteiskunnan pääarkkitehdeistä ja Pohjoismaiden suurin tietotekniikan palveluyritys. TietoEnator konsultoi, kehittää ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. Yhtiöllä on lähes 13.000 asiantuntijaa ja toimipaikat yli 20 maassa. www.tietoenator.com OMHEX on johtava markkinapaikka- ja transaktioteknologian tarjoaja maailman rahoitus- ja energiamarkkinoille. HEX Integrated Markets - divisioonan kautta OMHEX tarjoaa pääsyn Pohjois-Euroopan suurimmalle arvopaperimarkkinalle. Divisioona kattaa 80 prosenttia Pohjois-Euroopan osakemarkkinoista Stockholmsbörsenin, HEX Helsingin, HEX Tallinnan sekä HEX Riian kautta. HEX Integrated Markets ylläpitää myös Suomen, Viron ja Latvian arvopaperikeskuksia. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00060/wkr0001.pdf