AffectoGenimap Oyj Helsingin Pörssin Prelistalle

Kaupankäynti AffectoGenimap Oyj:n osakkeella alkaa tänään Helsingin Pörssin Prelistalla.

AffectoGenimap on Suomen ja Baltian alueen johtavia asiakaskohtaisten tietotekniikkajärjestelmien ja operatiivisten ratkaisujen toimittajia. AffectoGenimap on erityisesti Suomen IT-palvelumarkkinoiden johtava laajennettujen liiketoimintatiedon hallintaratkaisujen (Extended Business Intelligence, XBI) fokusoitunut toimittaja, mukaan lukien paikkatiedon järjestelmät ja dokumenttien hallinta. Lisäksi AffectoGenimap jalostaa ja integroi kartografista aineistoa, joka on XBI-ratkaisujen keskeinen osa. Vuonna 2004 AffectoGenimapin pro forma -liikevaihto oli 46,6 miljoonaa euroa ja liikevoitto 6,7 miljoonaa euroa IFRS:n mukaan laskettuna. AffectoGenimapilla oli 516 työntekijää 31.3.2005. –Toivotamme AffectoGenimapin lämpimästi tervetulleeksi Helsingin Pörssiin. Uskon, että Helsingin Pörssi ja yhdistyvät pohjoismaiset kotimarkkinat tarjoavat suomalaisille yhtiöille ja sijoittajille houkuttelevan markkinapaikan, Helsingin Pörssin toimitusjohtaja ja OMX Exchangesin Cash Markets -liiketoiminta-alueen johtaja Jouni Torasvirta kertoo. –Listautuminen Helsingin Pörssiin on merkittävä askel AffectoGenimapille. Pörssilistautuminen edesauttaa kasvustrategiaamme tuomalla meille lisää pääoman hankintamahdollisuuksia. Uskon AffectoGenimapin olevan uusi kiinnostava vaihtoehto etenkin Itä-Euroopan IT-markkinoista kiinnostuneille sijoittajille, AffectoGenimapin toimitusjohtaja Antti Halila sanoo. Valokuvia Affecto Genimapin listaustilaisuudesta on saatavilla Helsingin Pörssin internet-sivuilla www.omxgroup.com/helsinginporssi myöhemmin tilaisuuden jälkeen. Lisätietoja antaa: Anu Ilvonen, viestintäpäällikkö, OMX Exchanges (09) 6166 7599