KONE Oyj Helsingin Pörssin Päälistalle

Kaupankäynti KONE Oyj:n osakkeella alkaa Helsingin Pörssin Päälistalla 1.6.2005.

KONE Oyj, yksi alansa johtavista globaaleista yhtiöistä, tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. Yhtiö mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONE palvelee rakennuttajia, rakentajia, rakennusten omistajia, suunnittelijoita ja arkkitehtejä 800 palvelupisteessä yli 40 maassa. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on noin 2,9 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 25 500. - Toivotamme KONEn lämpimästi tervetulleeksi Helsingin Pörssiin, sanoo Helsingin Pörssin toimitusjohtaja, OMX Exchangesin Cash Markets -liiketoiminta-alueen johtaja Jouni Torasvirta. - KONE on viimeisen kahden vuoden aikana luonut arvoa osakkeenomistajilleen ja asiakkailleen kehittämällä molempia liiketoimintaryhmiään. Tästä eteenpäin on sekä KONEen ja Cargotecin että osakkeenomistajan etu kehittää molempia liiketoimintaryhmiä itsenäisinä yhtiöinä näiden omien strategioiden mukaisesti, KONEen pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin sanoo. Valokuvia KONEen listaustilaisuudesta julkistetaan Helsingin Pörssin internet-sivuilla www.omxgroup.com/helsinginporssi. Lisätietoja antaa: Anu Ilvonen, viestintäpäällikkö, OMX Exchanges (09) 6166 7599