Neste Oil Oyj Helsingin Pörssin Prelistalle 18.4.2005

Kaupankäynti Neste Oil Oyj:n osakkeella alkaa Helsingin Pörssin Prelistalla maanantaina 18.4.2004.

Neste Oil Oyj on yksi Pohjois-Euroopan johtavista itsenäisistä öljyä jalostavista ja markkinoivista yhtiöistä. Se keskittyy korkealaatuisiin liikennepolttoaineisiin ja muihin korkeamman lisäarvon tuottaviin, vähemmän ympäristöä kuormittaviin öljytuotteisiin. Neste Oilin öljytuotteiden toimitukset vuonna 2004 olivat noin 13,6 miljoonaa tonnia. Neste Oilin (carve-out) liikevaihto vuonna 2004 oli noin 7,9 miljardia euroa ja (carve-out) liikevoitto noin 712 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on noin 4 300 työntekijää. - Toivotamme Neste Oilin lämpimästi tervetulleeksi Helsingin Pörssiin. Helsingin Pörssi ja laajempi pohjoismainen kotimarkkina tarjoavat suomalaisille yhtiöille ja sijoittajille houkuttelevan markkinapaikan, sanoo Helsingin Pörssin toimitusjohtaja, OMX Exchangesin Cash Markets -liiketoiminta-alueen johtaja Jouni Torasvirta. -Listautuminen Helsingin Pörssiin on merkittävä askel Neste Oilille. Yhtiöllä on hyvät lähtökohdat ja siten menestyksen mahdollisuudet myös jatkossa. Uskon, että Neste Oil on mielenkiintoinen yhtiö öljyalasta kiinnostuneille sijoittajille, Neste Oilin toimitusjohtaja Risto Rinne sanoo. Valokuvia Neste Oilin listautumistilaisuudesta on saatavilla Helsingin Pörssin verkkosivuilla osoitteessa www.omxgroup.com/helsinginporssi iltapäivällä 18.4.2005. Lisätietoja antaa: Anu Ilvonen, viestintäpäällikkö, OMX Exchanges puh. (09) 6166 7599