OMX Exchangesille uusi hallitus

OMX:n ja Kööpenhaminan Pörssin yhdistyminen seurauksena OMX Exchanges Oy:lle on valittu uusi hallitus. Tukholman Pörssin ja OMX Exchangesin hallitusten kokoonpano on sama.

OMX Exchangesin ja Tukholman Pörssin hallitukseen on valittu seuraavat uudet jäsenet: John Abrahamson (toimitusjohtaja, Enskilda Securities); Carl-Olof By, (varatoimitusjohtaja ja talousjohtaja, Industrivärden); Christian Clausen (johtaja, Asset Management & Life, Nordea); Peter Engberg Jensen (ryhmän toimitusjohtaja, Nykredit) ja Hans Munk Nielsen (varatoimitusjohtaja ja toimitusjohtaja, TDC). Hallituksen jäseninä jatkavat edelleen puheenjohtaja Magnus Böcker (toimitusjohtaja, OMX); varapuheenjohtaja Thomas Franzén (entinen johtaja, Riksgäldkontoret); Ilona Ervasti-Vaintola (lakiasiainjohtaja ja varatoimitusjohtaja, Sampo); Matti Kinnunen (operatiivinen johtaja, Carnegie); Timo Ritakallio (varatoimitusjohtaja, Osuuspankkien Keskusosakepankki OKO Oyj) ja Jukka Ruuska (toimitusjohtaja, OMX Exchanges ja Tukholman Pörssi). Bengt Rydén (entinen toimitusjohtaja, Tukholman Pörssi) ja Bo Magnusson (johtaja, cash management- ja arvopaperipalvelut, SEB) ovat luopuneet jäsenyydestään. Bengt Rydén jatkaa kuitenkin yhä Tukholman Pörssin listauskomitean puheenjohtajana. Hallituksen uusi kokoonpano tulee voimaan 1. huhtikuuta, jolloin Kööpenhaminan Pörssi liitetään OMX Exchangesin organisaatioon. Tietoja OMX Exchangesista OMX on johtava yhteistyökumppani tehokkailla arvopaperimaikkinoilla. OMX muodostuu kahdesta divisioonasta: OMX Exchanges ja OMX Technology. OMX Exchanges -divisioonan kautta OMX omistaa Kööpenhaminan, Tukholman, Helsingin, Tallinnan, Riian ja Vilnan osake- ja johdannaispörssit sekä Viron ja Latvian arvopaperikeskukset ja ylläpitää niitä. OMX Exchangesin kautta OMX tarjoaa pääsyn noin 80 prosenttiin Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoista. Lisätietoja on Internetissä osoitteessa www.omxgroup.com. Lisätietoja: Anu Ilvonen, viestintäpäällikkö, 09-6166 7599