Aerocrine listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin

Kaupankäynti Terveydenhuolto-toimialaan ja markkina-arvoltaan pieniin yhtiöihin kuuluvan Aerocrine AB:n osakkeilla alkaa tänään Tukholman Pörssissä. Aerocrine on tämän vuoden 40. listautuja Pohjoismaisessa Pörssissä.

Aerocrine on lääketieteellinen teknologiayhtiö, jonka toiminta perustuu kliiniseen tutkimukseen. Yhtiö on johtava tulehdusta uloshengitysilmasta mittaavien laitteiden kehittäjä. Yhtiöllä on hallussaan monia patentteja sekä useita patenttihakemuksia. Yhtiölle on myönnetty Yhdysvalloissa yksitoista patenttia. Aerocrinen perustivat vuonna 1997 Karoliinisen instituutin tutkijat, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Tukholmassa.

– Toivotamme Aerocrinen lämpimästi tervetulleeksi Pohjoismaiseen Pörssiin. Aerocrinen listautuminen tuo sijoittajille arvokkaan lisän Terveydenhuolto-toimialalla, kertoo Pohjoismaisen Pörssin Yhtiöpalveluiden johtaja Jenny Rosberg.

Kuvia listautumistilaisuudesta löytyy osoitteesta www.omxgroup.com/nordicexchange/marknadsnyheter/corporateactions/noteringar.

Aerocrinen pörssierä on 500 osaketta ja kaupankäyntitunnus AERO B. Yhtiö kuuluu Terveydenhuolto-toimialaan ja markkina-arvoltaan pieniin yhtiöihin (OMX Nordic Small Cap).