Atlantic Petroleum listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin Kööpenhaminassa

P/F Atlantic Petroleum on listautunut tänään Kööpenhaminan Pörssiin. Atlantic Petroleum on tämän vuoden 66.* listautuja Pohjoismaisessa Pörssissä ja 12. Kööpenhaminan Pörssissä. Atlantic Petroleumin toimiala on Energia. Markkina-arvoltaan yhtiö lukeutuu pieniin yhtiöihin (Small Cap).

Atlantic Petroleum on öljy- ja kaasuyhtiö, joka etsii öljyä Färsaarten mannerjalustasta. Yhtiöllä on nykyään kuusi öljynetsintälisenssiä kahdella öljykentällä, joita ruvetaan hyödyntämään lähitulevaisuudessa. Ensimmäisen kentän tuotanto alkaa vuonna 2007.

– On ilahduttavaa toivottaa ensimmäinen färsaarelainen yhtiö, Atlantic Petroleum, tervetulleeksi Pohjoismaiseen Pörssiin. Listaus lisää mielenkiintoa Pohjoismaisen Pörssin energia-alan yhtiöitä kohtaan, Kööpenhaminan Pörssin toimitusjohtaja Jan Ovesen toteaa.

Toimitusjohtaja Wilhelm Petersen esittelee Atlantic Petroleumin taltioidussa sijoittajaesittelyssä. Esittelyn voi katsoa klikkaamalla seuraavaa linkkiä:
Valokuvia tervetuliaistilaisuudesta voi katsoa seuraavasta osoitteesta: http://www.omxgroup.com/nordicexchange/marketnews/corporateactions/

Atlantic Petroleumin pörssierä on 10 osaketta. Yhtiön kaupankäyntitunnus on FO-ATLA. Yhtiö kuuluu Energia-toimialaan.

Lisätietoja:
Ellen-Margrethe Soelberg, OMX Nordic Exchange, Kööpenhamina + 45 33 77 04 30

Tietoa OMX:stä
OMX on johtava arvopaperikaupan ammattilainen. Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Helsingissä, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa olevan Pohjoismaisen Pörssin kautta OMX tarjoaa pääsyn noin 80 prosenttiin Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoista. Integroidut teknologiaratkaisut kattavat arvopaperikaupan koko ketjun ja mahdollistavat tehokkaat kaupankäyntitapahtumat pörsseissä, selvitysyhteisöissä, arvopaperikeskuksissa ja eri rahoituslaitoksissa kaikkialla maailmassa. OMX on listattu Pohjoismaisessa Pörssissä Tukholmassa, Helsingissä ja Kööpenhaminassa. Lisätietoja on Internetissä osoitteessa www.omxgroup.com.

*36 yhtiötä on Helsingin, Tukholman, Kööpenhaminan, Riikan, Tallinnan ja Vilnan pörssien päälistoilta sekä 30 vaihtoehtoiselta First North -markkinapaikalta.