Avanza pohjoismaisen pörssin välittäjäksi Helsingissä

Ruotsalainen online-välittäjä Avanza, joka toimii jo välittäjänä Tukholman Pörssissä, on hyväksytty välittäjäksi Helsingin ja Kööpenhaminan pörsseissä. Avanza aloittaa kaupankäynnin maanantaina 19. kesäkuuta.

–Olemme iloisia, että Avanza tulee pohjoismaisen pörssin välittäjäksi Helsinkiin. Se osoittaa, että yhä useammat välittäjät haluavat tarjota asiakkailleen – sekä ammattilaisille että yksityisille – entistä helpomman pääsyn pohjoismaiseen pörssiin, jonka Pohjoismainen lista otetaan käyttöön lokakuun 2. päivänä, Helsingin Pörssin toimitusjohtaja Jouni Torasvirta toteaa. Avanza on online-välittäjä, jolla on noin 120 000 asiakasta. Avanza tarjoaa yksityisasiakkailleen mahdollisuutta sijoittaa osakkeisiin, sijoitusrahastoihin ja johdannaisiin. Avanzan tavoitteena on tarjota asiakkailleen automaattista tarjouslajittelua samoin kuin mahdollisuutta kaupankäyntiin omalla kustannuksella Helsingin ja Kööpenhaminan pörsseissä. OMX:llä on yhteensä 152 välittäjää, joista 104 välittäjää toimii useammassa kuin yhdessa pohjoismaisessa pörssissä. Tukholman Pörssissä on välittäjiä 87, Helsingin Pörssissä 52, Kööpenhaminan Pörssissä 55, Tallinnan Pörssissä 19, Riian Pörssissä 18 ja Vilnan Pörssissä 25.