Björn Borg AB listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin

Björn Borg AB, Kulutustavarat ja -palvelut -toimialaan kuuluva keskisuuri yhtiö, on listautunut tänään Tukholman Pörssiin. Björn Borg siirtyy vaihtoehtoiselta First North -markkinapaikalta Pohjoismaisen Pörssin päämarkkinoille.

Björn Borg (entinen Worldwide Brand Management AB) -yhtiöllä on nykyisin viisi eri tuotealuetta: vaatetus, jalkineet, laukut, silmälasit ja tuoksut. Björn Borg -tuotteita myydään Euroopassa kymmenellä markkina-alueella, joista suurimmat ovat Ruotsi ja Alankomaat. Björn Borg -brändi perustettiin 1980-luvun loppupuolella. Yhtiö on ollut kaupankäynnin kohteena vaihtoehtoisella markkinapaikalla – nykyisessä First Northissa – joulukuusta 2004 lähtien.

– Björn Borg on hyvä esimerkki siitä, kuinka hyvin päämarkkinoista ja kasvuyrityksille suunnatuista First North -markkinoista koostuva rakenteemme toimii. Yhtiöt voivat keskittyä kasvuun ja kehittymiseen kasvumarkkinoilla. Kun yhtiö on valmis ja täyttää päämarkkinoiden vaatimukset, se siirtyy päämarkkinoille, OMX:n yhtiöpalveluiden johtaja Jenny Rosberg sanoo.
Valokuvat ovat katsottavissa listautumistilaisuuden jälkeen osoitteessa: www.omxgroup.com/nordicexchange/marketnews/corporateactions/listings.

Björn Borgin pörssierä on 100 ja kaupankäyntitunnus BORG. Björn Borg on Kulutustavarat ja -palvelut -toimialaan kuuluva keskisuuri yhtiö.

Lisätietoja:

Jonas Rodny, OMX Pohjoismainen Pörssi +46 8 405 72 67

Tietoa OMX:stä | OMX on johtava arvopaperikaupan ammattilainen. Pohjoismaisen Pörssin kautta OMX tarjoaa pääsyn noin 80 prosenttiin Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoista. Pohjoismainen Pörssi –termi ei ole yhtiön virallinen nimi, sitä käytetään ainoastaan markkinoinnissa. Termi kuvaa kokonaisuutta, jonka muodostavat Helsingin Pörssi, Kööpenhaminan Pörssi, Tukholman Pörssi, Islannin Pörssi, Tallinnan Pörssi, Riian Pörssi ja Vilnan Pörssi. Integroidut teknologiaratkaisut kattavat arvopaperikaupan koko ketjun ja mahdollistavat tehokkaat kaupankäyntitapahtumat 60 pörssissä yli 50 maassa. OMX kuuluu Pohjoismaisen Pörssin Rahoitus-toimialan suuriin yhtiöihin (Large Cap). Lisätietoja on osoitteessa www.omxgroup.com.