ChemoMetec listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin

ChemoMetec listautuu tänään Kööpenhaminan Pörssiin. ChemoMetec on 94.* Pohjoismaiseen Pörssiin listautuja tänä vuonna.

ChemoMetec kehittää analysointi-instrumentteja ja -tekniikoita hiukkasanalyysien tekemistä varten. ChemoMetec tekniikkaa on sovellettu onnistuneesti biologisten näytteiden kuten hiivan soluviljelyyn sekä veren, eläinten siemennesteen ja maidon analysointiin.

Yhtiö perustettiin vuonna 1997, jonka jälkeen se on kasvanut ripeästi. ChemoMetec toimii läheisessä yhteistyössä sairaaloiden, tutkimuslaitosten ja yliopistojen kanssa kehityksen suunnan ja asiakkaiden tarpeiden varmistamiseksi. Yhtiön tavoite ja asiantuntemus keskittyvät high-tech-tuotteiden edulliseen kehittämiseen.

– Toivotamme ChemoMetecin tervetulleeksi Pohjoismaisen Pörssin päämarkkinoille Kööpenhaminaan, jossa ChemoMetec on tämän vuoden toinen terveydenhuoltoalan yhtiö. Näiden kahden lisäksi First North -markkinapaikalle Kööpenhaminaan on listattu kolme uutta yhtiötä samalla toimialalla, mikä kertoo alan nopeasta kehityksestä, Kööpenhaminan Pörssin toimitusjohtaja Jan Ovesen kertoo.

Valokuvia listautumistilaisuudesta voi katsoa osoitteessa www.omxgroup.com/nordicexchange/marketnews/corporateactions/listings.

ChemoMetecin pörssierä on 1 000 ja kaupankäyntitunnus CHEMM. ChemoMetec kuuluu Terveydenhuoltoala-toimialalle. Markkina-arvoltaan yhtiö kuuluu pieniin yhtiöihin (Small Cap).