Exiqon listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin

Exiqon listautuu tänään Kööpenhaminan Pörssiin. Exiqon on tämän vuoden 10. listautuja Pohjoismaiden Pörssin päämarkkinoilla.

Exiqon kuuluu Terveydenhuolto-toimialalle. Bioteknologia-alan yhtiö kehittää, valmistaa ja markkinoi geneettisen analysoinnin tuotteita. Yhtiö palvelee lääkealalla ja tutkimuslaboratorioissa työskenteleviä tutkijoita eri puolilla maailmaa.

Exiqonin tuotteiden myynti on kaksinkertaistunut viime vuosien aikana. Sama pätee yhtiön tuotevalikoimaan, joka yhdistää innovatiivisen kemian ja internetpohjaiset ohjelmistot auttaen tutkijoita saavuttamaan nopeita ja luotettavia tuloksia. Tulokset perustuvat yhtiön patentoituun teknologiaan, josta Exiqonilla on esittää 75 tuotteen valikoima.

Exiqonin tuotteita markkinoidaan ensisijaisesti internetsivujen kautta (www.exiqon.com), mutta myös yhtiön jakeluverkoston, yhtiökumppaneiden ja tunnustettujen liikeyritysten välityksellä. Exiqonin pääkonttori sijaitsee Medicon Valley -nimisellä alueella Kööpenhaminan kupeessa.

– Toivotamme Exiqonin tervetulleeksi Pohjoismaiseen Pörssiin. Exiqon on mielenkiintoinen yhtiö, joka on kehittynyt huomattavasti. Samalla Exiqon liittyy monien muiden listattujen biotekniikkayhtiöiden joukkoon. Päämarkkinoilla Terveydenhuolto-toimialan yhtiöitä on 52 ja First Northissa 10, Kööpenhaminan Pörssin toimitusjohtaja Jan Ovesen toteaa.

Exiqonin pörssierä on 200 ja kaupankäyntitunnus EXQ. Exiqon lukeutuu Terveyhuolto-toimialalle ja markkina-arvoltaan pieniin yhtiöihin.