• OMX/

Griffin IV Berlin listautuu Pohjoismaisen Pörssin päämarkkinoille ja adServing International asettuu kaupankäynnin kohteeksi First Northissa

Kaupankäynti Griffin IV Berlinin osakkeilla alkaa tänään OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Kööpenhaminassa. Griffin IV Berlin on tämän vuoden 22. listautuja Pohjoismaisen Pörssin päämarkkinoilla. Lisäksi adServing International asettuu kaupankäynnin kohteeksi vaihtoehtoisella First North -markkinapaikalla Tanskassa. adServing International on 35. yhtiö First Northissa tänä vuonna. Kaiken kaikkiaan vaihtoehtoisella First North -markkinapaikalla on nyt yhteensä 112 yhtiötä.

– Toivotamme tänään tervetulleeksi kaksi yhtiötä Pohjoismaiseen Pörssiin. Griffin IV Berlin listautuu päämarkkinoille ja adServing International asettuu kaupankäynnin kohteeksi vaihtoehtoisella First North -markkinapaikalla. Pohjoismaiseen Pörssiin on tullut suuri määrä uusia yhtiöitä tänä vuonna ja jo toisen kerran lyhyen ajan sisällä Griffin -konsernista listautuu uusi yhtiö päämarkkinoille. He ovat todella päässeet mukaan markkinoiden myönteiseen kehitykseen. adServing International on puolestaan 11. yhtiö Informaatioteknologia-toimialaluokassa, joka itse asiassa on vahva sektori vaihtoehtoisella First North -markkinapaikalla täällä Tanskassa. adServing International mukaan luettuna First Northiin on liittynyt Tanskassa 20 yhtiötä, toteaa OMX Nordic Exchange Copenhagen A/S:n toimitusjohtaja Jan Ovesen.

Griffin -konserni perustettiin vuonna 1993. Yhtiö on erikoistunut varallisuuden hallintaan, joka perustuu liike- ja asuntokiinteistöihin tehtäviin sijoituksiin. Huomio on keskittynyt kasvaviin eurooppalaisiin suurkaupunkeihin. Griffin on hankkinut erityisesti osaamista Berliinin kiinteistömarkkinoilta, jotka tunnetaan suhteellisen alhaisista hinnoista verrattuna muihin eurooppalaisiin pääkaupunkeihin.

Viimeisen kuuden kuukauden aikana Griffin on hankkinut Berliinistä 138 kiinteistöä 1,6 miljardilla Tanskan kruunulla. Näitä 138 kiinteistöä tarjotaan nyt sijoittajille OMX Pohjoismaiseen Pörssiin Kööpenhaminassa listautuvan uuden yhtiön Griffin IV Berlin A/S:n kautta. Viimeisimmän Berliinissä tehdyn sijoituksen jälkeen Griffin on viimeisen 18 kuukauden aikana tehnyt kiinteistösijoituksia yli 4,5 miljardilla Tanskan kruunulla Saksan pääkaupungissa.

Griffin IV Berlin on markkina-arvoltaan pieni yhtiö, jonka kaupankäyntitunnus on GRFIV B. Yhtiö kuuluu Rahoitus-toimialaluokkaan ja sen pörssierä on 5 000.

adServing International on kehittänyt mainonnan elektronisen järjestelmän, jonka avulla voidaan mainostaa esimerkiksi internetissä. adServing International toimii mainosjärjestelmien, yhteyksien, mainosmyynnin ja graafisten palvelujen parissa.

Yhtiössä työskentelee 34 ihmistä ja sillä on toimistoja Tanskassa, Ruotsissa ja Suomessa. Näiden toimistojen kautta yhtiö palvelee yli 100 mediaa yhdeksässä maassa. adServing International pystyy tuottamaan enemmän kuin 3 000 nettimainosta joka sekunti, ympäri vuorokauden.

Yhtiön päämääränä on tulla edustetuksi 25 Euroopan maassa vuoteen 2010 mennessä. adServing Internationalin asiakkaita ovat MTG, Bonnier ja QXL.

adServing Internationalin pörssierä on 200 ja kaupankäyntitunnus ADSERV. Yhtiö kuuluu Informaatioteknologia-toimialaluokkaan.

Kuvia molempien yhtiöiden tervetulotilaisuuksista voi katsoa osoitteessa