Jukka Ruuska jättää OMX:n varatoimitusjohtajan toimensa

OMX Exchangesin toimitusjohtajana ja 1. tammikuuta 2005 alkaen myös Tukholman Pörssin toimitusjohtajana toimiva Jukka Ruuska on päättänyt jättää väliaikaisesti OMX:n varatoimitusjohtajan toimensa. Uutta varatoimitusjohtajaa ei nimitetä. ”Selvitämme yhtiössämme parhaillaan, miten voisimme järjestää toimintomme siten, että ne parhaalla mahdollisella tavalla lisäisivät arvopaperimarkkinoihin kohdistuvaa luottamusta. Olen päättänyt väliaikaisesti jättää OMX:n varatoimitusjohtajan toimeni voidakseni välttää mahdolliset eturistiriidat, jotka saattaisivat seurata siitä, että toimin samanaikaisesti OMX Exchangesin ja Tukholman Pörssin toimitusjohtajana sekä OMX:n varatoimitusjohtajana. Kevään 2005 aikana panostan erityisesti Kööpenhaminan Pörssin ja OMX Exchangesin yhdistämiseen, joka on seuraava askel Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoiden yhdentymisessä. Kun tämä mielenkiintoinen laajenemisvaihe ja mahdollinen organisaatiorakenteen uudistus ovat ohi, siirryn takaisin OMX:n varatoimitusjohtajan toimeeni”, OMX Exchangesin toimitusjohtaja Jukka Ruuska kertoo. Jukka Ruuska jatkaa OMX:n johtoryhmän jäsenenä. Lisätietoja: Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 66 122