Knight pohjoismaisen pörssin uudeksi jäseneksi

Knight Equity Markets International Ltd on hyväksytty pohjoismaisen pörssin uudeksi jäseneksi. OMX Nordic Exchange -jäsenyyden myötä se aloittaa kaupankäynnin Tukholman, Helsingin ja Kööpenhaminan pörsseissä.

– OMX edistää kaupankäyntiä pohjoismaisissa pörsseissään tarjoamalla Nordic Exchange -jäsenyyttä, joka antaa välittäjälle mahdollisuuden toimia helposti ja suoraan kaikissa kolmessa pörssissä. Olemme iloisia, että Knight on tarttunut tähän mahdollisuuteen ja toivotamme sen uutena jäsenenä lämpimästi tervetulleeksi pohjoismaiseen pörssiin, sanoo Jouni Torasvirta, OMX:n arvopaperikaupankäyntipalveluista vastaava johtaja ja Helsingin Pörssin toimitusjohtaja. Knight Equity Markets International Ltd toimii Lontoosta käsin. Se on amerikkalaisen Nasdaqissa listatun Knight Capital Group Inc:n tytäryhtiö. Knight Equity Markets International tarjoaa kattavia arvopaperikaupankäynnin palveluita instituutioille ja välittäjille Yhdysvalloissa, Euroopassa ja kansainvälisillä arvopaperimarkkinoilla. Nordic Exchange -jäsenyys on osa OMX:n pyrkimystä luoda integroitunut ja tehokas pohjoismainen markkinapaikka. Se antaa välittäjille mahdollisuuden toimia helposti yli Pohjoismaiden rajojen. Knight Equity Markets International Ltd aloittaa kaupankäynnin seuraavina päivinä: Helsingin Pörssissä 22.3., Tukholman Pörssissä 29.3. ja Kööpenhaminan Pörssissä 12.4. Knightin mukaantulon myötä pohjoismaisessa pörssissä on yhteensä 149 välittäjää (luvussa eivät ole mukana 101 välittäjää, jotka ovat välittäjinä useammassa kuin yhdessä pörssissä). Näistä 86 on välittäjänä Tukholman Pörssissä, 51 Helsingin Pörssissä, 51 Kööpenhaminan Pörssissä, 19 Tallinnan Pörssissä, 18 Riian Pörssissä ja 25 Vilnan Pörssissä. Lisätietoja: Jouni Torasvirta, arvopaperikaupankäyntipalveluista vastaava johtaja, OMX + 358 9 6166 7280 Jarmo Holopainen, viestintäpäällikkö, OMX + 358 9 6166 7203