Lindab listautuu Pohjoismaiseen Pörssiin

Lindab International AB listautuu tänään Tukholman Pörssiin. Yhtiö on 83* listautuja Pohjoismaisessa Pörssissä tänä vuonna.

Lindab International AB on kansainvälinen konserni, joka kehittää, valmistaa ja markkinoi levymetallituotteita ja järjestelmäratkaisuja. Yhtiö tarjoaa kaikkea ilmastointilaitteiden osista aina täydellisiin sisäilmastointiratkaisuihin sekä toimittaa rakennusteollisuuden tarpeisiin laajan valikoiman asuntojen ja liiketoimitilojen teräksisiä rakennustarvikkeita. Lindab-konsernilla on 4 500 työntekijää 28 maassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2005 oli 660 miljoonaa euroa.

– On ilo toivottaa Lindab International tervetulleeksi Pohjoismaiseen Pörssiin. Listayhtiönä Lindab International voi jatkaa kasvuaan ja sijoittajat saavat uuden jännittävän sijoitusvaihtoehdon Teollisuustuotteet ja -palvelut -toimialalle, OMX:n yhtiöpalveluiden johtaja Jenny Rosberg sanoo.

Lindabin toimitusjohtaja Kjell Åkessonin haastattelu on nähtävissä osoitteessa www.omxgroup.com/nordicexchange. Kuvia listautumistilaisuudesta on nähtävissä osoitteessa www.omxgroup.com/nordicexchange/marketnews/corporateactions/listings.

Lindabin pörssierä on 100 ja kaupankäyntitunnus LIAB. Lindab kuuluu Teollisuustuotteet ja -palvelut
-toimialalle. Markkina-arvoltaan yhtiö kuuluu keskisuuriin yhtiöihin (Mid Cap).