• OMX/

MP Investment Bank laajentaa Pohjoismaisen Pörssin jäsenyyttään

MP Investment Bank hf. -pankista tulee Tukholman Pörssin välittäjä keskiviikosta 21.2.2007 lukien. Pankki aloittaa tuolloin kaupankäynnin Ruotsin osakemarkkinoilla.

MP Investment Bank toimii jo välittäjänä Pohjoismaisessa Pörssissä Islannissa, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa. Jäsenyyden odotetaan laajenevan pian Helsinkiin ja Kööpenhaminaan. Tämän jälkeen MP Investment Bank on Pohjoismaisen Pörssin täysjäsen.

– Toivotamme MP Investment Bankin tervetulleeksi OMX:n Pohjoismaiseen Pörssiin Tukholmaan. Jäsenyyden laajentaminen antaa MP Investment Bankille erinomaisen mahdollisuuden tarjota asiakkailleen helppo ja suora yhteys Pohjoismaisen Pörssin kaupankäyntiin, OMX:n Pohjoismaisen Pörssin johtaja Jukka Ruuska sanoo.

MP Investment Bank on yksityisessä omistuksessa oleva sijoituspankki, jonka pääkonttori on Islannissa. Pankki tarjoaa varallisuudenhoito- ja meklaripalveluita. Sillä on myös Corporate Finance -osasto. MP Investment Bank perustettiin 1999 ja siitä tuli investointipankki vuonna 2003.

Pohjoismaisella Pörssillä on 159 välittäjää 13 eri maassa.