Nord Pool ja OMX laajentavat yhteistyötään

Johtava pörssikaupankäynnin asiantuntija OMX ja pohjoismainen sähköpörssi Nord Pool ovat allekirjoittaneet sopimuksen yhteistyön laajentamisesta. OMX tarjoaa yhden ratkaisun kaupankäynnille ja selvitykselle. Sopimus on voimassa vuoteen 2015. Sopimus sisältää tuen ja integroidun järjestelmän toiminnot, joita käytetään energiajohdannaismarkkinoilla.

– Nord Pool laajentaa tällä sopimuksella rakentavaa yhteistyötään OMX:n kanssa. Uuden kaupankäyntialustan myötä haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan ja kustannustehokkaimman kaupankäynti- ja selvitysjärjestelmän. Uusi alusta tarjoaa välineet nopeaan tuotekehitykseen, mitä vaaditaan Euroopan markkinoilla tulevaisuudessa, Nord Pool ASA:n toimitusjohtaja Torger Lien kertoo.

– OMX on johtava integroitujen teknologiaratkaisujen tarjoaja energiamarkkinoiden kaupankäyntiin ja selvitykseen. Olemme tyytyväisiä, että Nord Pool päätti laajentaa yhteistyötään OMX:n kanssa. Nord Pool luotti jälleen kerran OMX:ään, mikä osoittaa, että OMX on luotettava kasvukumppani, OMX:n Market Technology -liiketoiminta-alueen johtaja Markus Gerdien sanoo.