Nyenburgh Beheer B.V. pohjoismaisen pörssin välittäjäksi Helsingissä

Nyenburgh Beheer B.V. on hyväksytty välittäjäksi Helsingin Pörssiin. Nyenburgh laajentaa OMX:n pohjoismaisen pörssin jäsenyyden kattamaan Tukholman ja Kööpenhaminan pörssin lisäksi Helsingin Pörssin. Nyenburgh aloittaa osakekaupankäynnin Helsingin Pörssissä 29. elokuuta 2006.

– Toivotamme Nyenburghin lämpimästi tervetulleeksi mukaan pohjoismaiseen pörssiin Helsinkiin. Nyenburgin mukaantulo Helsingin Pörssiin parantaa entisestään keskieurooppalaisten sijoittajien mahdollisuuksia tehdä kauppaa suomalaisilla osakkeilla, Helsingin Pörssin toimitusjohtaja Jouni Torasvirta kertoo. – Olemme tyytyväisiä, kun pääsemme välittäjäksi pohjoismaiseen pörssiin Helsingissä, Nyenburgh Beheer B.V.:n kaupankäynnistä vastaava johtaja Bart Lijnse sanoo. – Suora pääsy uusille markkinapaikoille avaa meille uusia mahdollisuuksia. Nyenburgh Beheer B.V.:n kotipaikka on Amsterdam. Nyenburgh on riippumaton osakevälittäjä, joka tarjoaa korkealuokkaisia rahoituspalveluita yksityisille ja institutionaalisille sijoittajille kansallisesti ja kansainvälisesti. Välittäjäpalveluiden ohella Nyenburghilla on nopeasti kasvavia ja monipuolisia kaupankäyntipalveluita. OMX:ssä on yhteensä 152 välittäjää, joista 113 välittäjää toimii useammassa kuin yhdessä pohjoismaisessa pörssissä. Tukholman Pörssissä välittäjiä on 87, Helsingin Pörssissä 54, Kööpenhaminan Pörssissä 58, Tallinnan Pörssissä 21, Riian Pörssissä 19 ja Vilnan Pörssissä 27. Lisätietoja antaa: Outi Ylitalo, tiedottaja, Helsingin Pörssi (09) 6166 7599 Tietoa OMX:stä l OMX on johtava arvopaperikaupan ammattilainen. Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Helsingissä, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa olevan pohjoismaisen pörssin kautta OMX tarjoaa pääsyn noin 80 prosenttiin Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoista. Integroidut teknologiaratkaisut kattavat arvopaperikaupan koko ketjun ja mahdollistavat tehokkaat kaupankäyntitapahtumat pörsseissä, selvitysyhteisöissä, arvopaperikeskuksissa ja eri rahoituslaitoksissa kaikkialla maailmassa. OMX on listattu pohjoismaisessa pörssissä Tukholmassa, Helsingissä ja Kööpenhaminassa. Lisätietoja on Internetissä osoitteessa www.omxgroup.com.