NYMEX Europe Limited valitsi OMX:n IT-infrastuktuurin Lontooseen

NYMEX Europe Limited on solminut viiden vuoden sopimuksen OMX:n kanssa koskien IT-infrastruktuuripalveluiden toimittamista johdannaispörssiin, joka on suunniteltu avattavaksi Lontooseen. Tämä sopimus on jatkoa NYMEX Europe ja OMX:n päätökselle vuokrata tiloja OMX:n Lontoon-toimistosta. Sopimus sisältää NYMEXin kaupankäynnille tietotekniikkaympäristön, toimistosovellusten ja verkkoylläpidon Euroopassa. ”Valitsimme yhteistyökumppaniksemme OMX:n, koska halusimme hyödyntää yhtiön vankkaa kokemusta, varmuutta ja nopeutta tietotekniikkaympäristöjen toimittajana rahoitusalalle”, sanoo Samuel Gaer NYMEX Europe Limitedin toimitusjohtaja. ”OMX:llä on pitkä referenssilista tietotekniikkapalveluiden toimittamisesta pörsseille. Haluamme syventää yhteistyötämme OMX:n kanssa, kun kasvamme ja laajennamme toimintaamme maailmanlaajuiseksi.” OMX:n Global Services -liiketoiminta tukee tässä tapauksessa rahoitusalan sovelluksia, jotka eivät ole OMX:n kehittämiä. Vahva erikoistuminen toimintojen hallintaan on OMX:n ydinasiantuntemusta, joka mahdollistaa tehokkaat arvopaperimarkkinat. Toisin kuin muilla toimittajilla, OMX:llä on yksityiskohtaista ja syvällistä tietoa arvopaperimarkkinoista sekä laaja kokemus rahoitusalan sovellusten kehittämisestä ja ylläpidosta. ”Olemme ylpeitä siitä, että maailman suurin hyödykejohdannaispörssi NYMEX on valinnut OMX:n kumppanikseen uuteen hankkeeseensa”, OMX Americasin toimitusjohtaja Roland Tibell kertoo. Tämä sopimus kuvastaa OMX:n vahvaa asemaa Euroopassa sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, ja kertoo siitä, että OMX:ään luotetaan IT-infrastruktuuripalveluiden toimittajana. NYMEX Europe avaa ensimmäisen avoimen kauppapaikan raaka- ja kaasuöljyjohdannaisille. Lisätietoja antavat: OMX Anna Rasin, viestintäjohtaja +46 8 405 6112 Lisa Selkin Lupo, markkinointijohtaja, Pohjois- ja Etelä-Amerikka +1 646 428 2835