OMX allekirjoittaa sopimuksen BIDS Tradingin kanssa

OMX on allekirjoittanut sopimuksen BIDS Trading L.P:n (Block Interest Discovery Service, blokkikaupankäynnistä kiinnostuneiden yhdistämispalvelu) kanssa. Sopimusehtojen mukaan OMX tarjoaa hosting-palveluja BIDS ATS:lle.

BIDS Trading, L.P. on uusi vaihtoehtoinen kaupankäyntijärjestelmä (alternative trading system, ATS), joka on suunniteltu lisäämään kilpailua ja likviditeettiä Yhdysvaltain osakeblokkimarkkinoilla.

– Yhteistyömme OMX:n kanssa tarjoaa BIDS Tradingille rahoitusalan teknologia-alustan, joka on tarpeen avoimen ja tehokkaan pääsyn tarjoamiseksi osto- ja myyntipuolelle, ja jota ei ole aiemmin ollut käytettävissä olemassa olevissa verkoissa, BIDS Tradingin toimitusjohtaja Timothy Mahoney sanoo. – Käyttäjämme hyötyvät poikkeuksellisesta rahoitusalan teknologiasta, joka tukee anonyymejä ja suuria blokkikauppoja toimeksiannosta selvitykseen.

– Sopimuksemme BIDS Tradingin kanssa heijastaa markkinapaikkojen nopeasti vaihtuvaa dynamiikkaa Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa, jossa vaihtoehtoiset kaupankäyntijärjestelmät ja pörssit ovat kasvavassa määrin sekä yhteistyökumppaneita että kilpailijoita, OMX:n Market Technology -liiketoiminta-alueen johtaja Markus Gerdien toteaa. – Teknologiatarjontamme yli 60 pörssiin yli 50 maassa on todiste siitä, että ymmärrämme tämän toimialan erityisvaatimuksia, mikä on ratkaisevan tärkeää uuden ATS:n lanseeraamisessa.

– BIDS Trading tuo markkinoille uuden ratkaisun nopeasti kasvavaan osakeblokkikaupankäyntiin, OMX:n Amerikan myyntipäällikkö Wayne Arden sanoo. – Odotamme innolla BIDS Tradingin kanssa tehtävää yhteistyötä, jossa käytämme rahoitusalan asiantuntemusta ja tekniikan alan resursseja auttaessamme BIDS Tradingia rakentamaan mahdollisen suuren likviditeettivarannon suurilla osakeblokeilla käytävää kaupankäyntiä varten.