OMX allekirjoittaa sopimuksen GFG:n kanssa käynnistääkseen maailman ensimmäisen tunnustetun markkinapaikan kiinteistöarvopapereille

OMX ilmoitti tänään, että se on sopinut monivuotisen sopimuksen Global Financial Groupin (GFG) kanssa täysin automatisoidun elektronisen kaupankäyntijärjestelmän egX:n käyttöönotosta ja hallinnoinnista. egX on maailman ensimmäinen tunnustettu kiinteistöarvopapereiden markkinapaikka.

Sopimusehtojen mukaan OMX tarjoaa egX Marketsille joustavan, suorituskykyisen ja skaalautuvan kaupankäyntiratkaisun, joka perustuu OMX:n kaupankäyntiteknologiaan. Osana yhteistyötä OMX tarjoaa myös hallinnoidun palveluratkaisun egX:n maailmanlaajuisen kaupankäyntijärjestelmän hyödyntämiseen ja käyttämiseen. egX Markets on GFG:n kokonaan omistama tytäryhtiö.

– Asiantuntemuksessa on kyse muutoksen hallinnasta. Liiketoimintaympäristö muuttuu yhä monimutkaisemmaksi ja kilpailuasetelmat muuttuvat markkinatoimijoiden välillä samaan aikaan kun muutoksen tahti kiihtyy, kommentoi GFG:n toimitusjohtaja Leo Chamberland. – OMX:n kansainvälinen läpimurto ja OMX:n maailmanlaajuinen operationaalinen kokemus ovat apuna kun toteutamme ensisijaista päämääräämme, joka on luoda egX:stä maailmanlaajuinen markkinapaikka.

– OMX odottaa egX:n kanssa käytävää yhteistyötä innolla. Yhteistyön tarkoituksena on käynnistää innovatiivinen uusi markkinapaikka kiinteistöarvopapereita varten, sanoo OMX:n Market Technology -liiketoiminta-alueen johtaja Markus Gerdien. – Toimitamme teknologiaa yli 60 pörssille yli 50 maahan, minkä ansiosta ymmärrämme egX:n ainutlaatuisia vaatimuksia. Arvopaperitoimialan asiantuntemuksemme ja teknologiaresurssimme tarjoavat egX:lle vahvan jalansijan uuden markkinapaikan perustamisessa ja kasvattamisessa.