OMX allekirjoitti aiesopimuksen IT-yhteistyöstä Kairon & Alexandrian Pörssin kanssa

OMX, pörssialan johtava asiantuntija, ja Kairon & Alexandrian Pörssi (Cairo & Alexandria Stock Exchanges, CASE), Egyptin pörssi ja pörssiteknologia -konserni, ovat tänään allekirjoittaneet aiesopimuksen perustaakseen yhteisyrityksen, joka tarjoaa IT-palveluja Egyptin ja Lähi-idän rahoitusmarkkinoille. Lopulliset sopimukset allekirjoitettaneen vuoden 2006 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Yhteistyön tarkoituksena on perustaa yhteisyritys, joka myy, kehittää ja tukee rahoitusalan IT-ratkaisuja alueella. Sopimus sisältää järjestelmät, joita tällä hetkellä markkinoi Egypt for Information Dissemination (EGID). Yhtiö on CASEn tytäryhtiö. Yhteisyritys vahvistaa OMX:n asemaa alueella ja mahdollistaa paikallisen kehitystoiminnan ja tuen lähempänä alueen asiakkaita. CASE ottanee käyttöönsä uuden teknologiainfrastruktuurin, jonka OMX toimittaa yhdessä vastaperustetun yhteisyrityksen kanssa. Yhteisyritys vahvistaa OMX:n läsnäoloa Lähi-idässä ja Afrikassa. Suunnitellun yritysoston jälkeen OMX:llä on kymmenen pörssiasiakasta alueella yhdessä Computersharen Markets Technology -liiketoiminnan kanssa. Alueen johtava pörssi CASE aikoo hyödyntää kontaktejaan ja asemaansa tukeakseen yhteisyritystä IT-palvelujen tarjonnassa Egyptin, Lähi-idän ja Afrikan rahoitusmarkkinoille., ”Uusi yhteisyritys rakennetaan EGIDin menestykselle ja sitä pidetään tärkeänä askeleena kohti CASEn visiota hankkia markkinoita Lähi-idässä ja Afrikassa viimeisimmän ja pitkälle kehitettyjen teknologioiden avulla. Samalla voidaan ylläpitää kasvua ja kehittää yhteistyötä näillä markkinoilla”, CASEn puheenjohtaja Maged Shawky Sourial kertoo. ”Yhteisyrityksen ansiosta OMX. voi täydentää maailman johtavaa asemaansa alueellisella läsnäololla . Näiden ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme entistä parempia palveluita. Lähi-itä ja Pohjois-Afrikka ovat tärkeitä meille, ja yhteisyritys on erinomainen tapa vahvistaa läsnäoloamme alueella”, OMX:n toimitusjohtaja Magnus Böcker sanoo. Lisätietoja antavat: Maher Asham, toimitusjohtaja, EGID +202 396 1501 Markus Gerdien, Market Technology -liiketoiminta-alueen johtaja, OMX +46 8 405 60 77 Niclas Lilja, viestintäjohtaja, OMX +46 8 405 63 95