OMX ja Dubai Financial Market sopimukseen uuden kaupankäyntijärjestelmän toimittamisesta

Johtava pörssitoiminnan asiantuntija OMX ja Arabiemiraattien liiton Dubai Financial Market (DFM) ovat allekirjoittaneet sopimuksen uudesta kaupankäyntijärjestelmästä, jolla tehostetaan DFM:n tietoteknistä infrastruktuuria.

OMX toimii sopimusehtojen mukaan järjestelmätoimittajana, joka huolehtii DFM:n uuden kaupankäyntijärjestelmän lisensoinnista, räätälöinnistä, toteutuksesta ja käyttäjätuesta. Yhtä Lähi-idän tärkeimmistä osakemarkkinoista ylläpitävä DFM on viime vuosien aikana kasvanut voimakkaasti. ”Valintamme Dubai Financial Marketin kaupankäyntiteknologian toimittajaksi on tunnustus asemallemme johtavana markkinapaikkateknologian toimittajana. Samalla voimme vahvistaa asemaamme Lähi-idässä, joka on OMX:lle erittäin kiinnostava kasvualue. Tämä molempien osapuolten kehitystä vauhdittava teknologiayhteistyö tukee erityisesti Dubain rahoitusmarkkinoiden kehitystä”, kommentoi OMX:n toimitusjohtaja Magnus Böcker. ”Uusi kaupankäyntijärjestelmä on osa yleistä strategiaamme kehittää IT-infrastruktuuriamme jatkuvilla investoinneilla. DFM on kasvanut voimakkaasti – esimerkiksi kaupankäynti on laajentunut viiden vuoden takaisesta 2000 kaupasta päivässä nykyiseen 20 000 kauppaan päivässä. Aiempien kokemusten perusteella DFM arvioi kaupankäyntivolyymien kasvavan lähitulevaisuudessa eksponentiaalisesti. IT-investointimme on suunniteltu tätä kasvua ajatellen. Uusi täysin integroitu kaupankäyntijärjestelmä mahdollistaa DFM:n seuraavan suuren askeleen osakemarkkinoiden modernisoinnissa ja tehostamisessa”, kommentoi DFM:n johtaja Essa Kazim.