OMX ja Orc Software yhteistyöhön uuden front office –kaupankäyntiohjelmiston toimittamisessa

OMX Technology ja Orc Software ovat tänään allekirjoittaneet aiesopimuksen uuden front office kaupankäyntiohjelmiston kehittämisestä. Ohjelmisto kattaa useilla sähköisillä markkinoilla käytävän käteis- ja johdannaiskaupan. Uusi tuote on pääasiallisesti suunnattu meklareille, jotka käyttävät pörssin toimittamia päätteitä.

Yhteistyön merkittävimmät edut: • Uusi front office -kaupankäyntiohjelmisto soveltuu monentyyppisten instrumenttien käsittelyyn useilla markkinoilla ja täydentää kummankin yrityksen aiempaa tuotevalikoimaa. • Orc Software saa OMX Technologylta käyttöönsä jakelukanavan myynnille suoraan pörssien kautta. • OMX Technology saa käyttöönsä Orc Softwaren laajan kokemuksen front-end-järjestelmien kehittämisestä. OMX Technologyn noin 8-henkinen front-end-kaupankäyntiohjelmistoja kehittävä tiimi siirtyy yhteistyön myötä Orc Softwaren palvelukseen. Orc Software ottaa näin ollen vastuun uuden front office -tuotteen kehittämisestä. Front office kaupankäyntiohjelmiton odotetaan tulevan Pohjoismaiden markkinoille vuoden 2006 alussa. OMX Technology tarjoaa jatkossakin tukea aiemmille front office -tuotteilleen. ”Olemme erittäin tyytyväisiä Orc Softwaren kanssa solmimaamme sopimukseen. Yhdistämällä vankan transaktioteknologia-asiantuntemuksemme Orc:n front-office-osaamiseen voimme lanseerata järjestelmän, joka vastaa tarpeeseen saada yhtenäiset yhteydet monen markkinapaikan toimintaympäristöön”, kertoo OMX Technologyn toimitusjohtaja Klas Ståhl. ”Olen hyvin innostunut tästä uudesta tuotteesta, sillä tiedän, että asiakkaamme ja markkinat yleisesti etsivät jatkuvasti uusia kiinnostavia ja kustannuksia alentavia ratkaisuja. OMX:n kautta Orc Software saa uuden tuotteen ohella käyttöönsä myös uuden jakelukanavan, jonka kautta voimme kohdistaa myynnin suoraan pörsseille”, kertoo Orc Softwaren toimitusjohtaja Jonas Lindström.