OMX ja Zagrebin Pörssi sopimukseen uuden kaupankäyntijärjestelmän toimittamisesta

OMX on allekirjoittanut sopimuksen Zagrebin Pörssin kanssa uuden kaupankäyntijärjestelmän toimittamisesta ja Zagrebin Pörssin it-infrastruktuurin parantamisesta. Sopimusehtojen mukaan OMX on järjestelmätoimittaja, joka huolehtii Zagrebin Pörssin uuden käteis- ja johdannaiskaupankäyntijärjestelmän lisensoinnista, räätälöinnistä, toteutuksesta ja käyttäjätuesta. Sopimus noudattaa marraskuussa 2006 solmittua yhteistyösopimusta.

– Valintamme Kaakkois-Euroopan suurimman pörssin, Zagrebin Pörssin, kaupankäyntiteknologian toimittajaksi on tunnustus asemallemme johtavana markkinapaikkateknologian toimittajana. Se on myös tärkeä askel strategiassamme, joka tähtää asemamme vahvistamiseen itäisessä Euroopassa. OMX:n ja Zagrebin Pörssin yhteistyön tavoitteena on edistää rahoitusmarkkinoiden kehittymistä alueella, OMX:n Market Technology -liiketoiminta-alueen johtaja Markus Gerdien sanoo.

– Zagrebin Pörssi on yksi johtavista Kaakkois-Euroopan markkinapaikoista. Asemamme säilyttäminen edellyttää korkealuokkaisten teknologiastandardien seuraamista ja uskomme, että kumppanuus OMX:n kanssa vahvistaa edelleen asemaamme alueella. Uuden kaupankäyntialustan tavoitteena on raivata tekniset esteet markkinoiden edelleen kehittämisen tieltä ja antaa meille mahdollisuus tarjota asiakkaille modernit rahoitusinstrumentit ja -tuotteet, Zagrebin Pörssin toimitusjohtaja Roberto Motušić kertoo.