OMX käynnistää pohjoismaisen tiedote- ja uutispalvelun, OMX Disclosure & News Servicen

OMX käynnistää OMX Disclosure & News Servicen, Pohjoismaat ja Baltian maat käsittävän informaatiojakelupalvelun. Uusi palvelu on räätälöity OMX:n pohjoismaisen pörssin yhtiöille, ja se parantaa yhtiöiden mahdollisuutta kommunikoida maailmanlaajuisesti sijoittajien ja median kanssa. Palvelu tarjoaa tietoa pohjoismaisessa pörssissä olevista yhtiöistä. Media, sijoittajat ja listayhtiöt hyötyvät uudesta palvelusta eniten. OMX Disclosure & News Service -tiedote- ja uutispalvelu otetaan käyttöön vuoden 2006 viimeisen neljänneksen aikana.

OMX Disclosure & News Service -informaatiopalvelun perustana on OMX:n laaja asiantuntemus listayhtiöitä koskevan informaation käsittelemisessä ja jakamisessa rahoitusmarkkinoille. Käyttöönotettavan palvelun jakelu kattaa maailmanlaajuisesti yli 60 000 ammattimaista sijoittajapäätettä ja melkein 3 000 välittäjää. Jakelun piiriin kuuluvat myös suuri määrä yksityisiä sijoittajia ja tärkeimmät globaalisti ja paikallisesti toimivat tiedotusvälineet. Kaikki yhtiöt koosta, tiedotetarpeista ja viestintästrategiasta riippumatta voivat käyttää uutta järjestelmää kohderyhmiensä tavoittamiseen sekä paikallisesti että kansainvälisesti. –OMX Disclosure & News Service on jälleen uusi askel kohti entistä parempia palveluja pohjoismaisessa pörssissä. Olemme luomassa informaatiokeskusta, joka lisää pohjoismaisen pörssin yhtiöiden näkyvyyttä ja läpinäkyvyyttä yksityis- ja ammattisijoittajille, toteaa Hans-Ole Jochumsen, Information Services & New Markets -liiketoiminta-alueen johtaja. –Asiakkaamme saavat korkealaatuisen ja käyttäjäystävällisen palvelun käyttöönsä. Asiakkaat voivat luottaa siihen, että palvelu täyttää tammikuussa 2007 voimaan tulevan EU:n transparenssi- eli avoimuusdirektiivin tiedonantovelvoitteet, Nordic Marketplaces –liiketoiminta-alueen johtaja Jukka Ruuska kertoo. OMX on allekirjoittanut aiesopimuksen kumppanuudesta PR Newswiren kanssa. PR Newswire on maailman kokenein pörssi- ja muiden tiedotteiden jakeluyhtiö. Yhteistyön tarkoitus on, että OMX:n asiakkaiden on mahdollista saavuttaa kohdemedia ja sijoittajat maailmanlaajuisesti. PR Newswire Europen toimitusjohtaja Lisa Ashworth on ilahtunut uudesta kumppanuudesta: –PR Newswiren pääosaamisalue on maailmanlaajuinen pörssitiedote- ja mediajakelu. Odotamme innolla sitä, että voimme tukea OMX:ää sen tarjotessa asiakkailleen kokonaisvaltaisen jakeluverkoston pohjoismaisille ja balttialaisille yhtiöille. OMX pystyy myös palvelemaan OMX:n listayhtiöitä, joilla on toissijainen listaus Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa tai muilla markkinoilla. Tällöin tiedotteita koskevat erityiset jakeluvelvoitteet. OMX pystyy samalla palvelemaan globaalisti toimivia sijoittajia ja tiedotusvälineitä. Uudella tuoterakenteella ei odoteta olevan merkittävää vaikutusta lyhyen aikavälin tuottoon tai OMX:n taloudelliseen tulokseen. Lisätietoja antavat: Ulrika Areskog, viestintäpäällikkö, Tukholman Pörssi + 46 8 405 63 76 Jason Rando, PR Newswire +1 646 536 7025 Tietoa PR Newswirestä l Nyt 52. toimintavuotenaan PR Newswire (http://www.prnewswire.com ja http://www.prnewswire.co.uk) tarjoaa elektronisia jakelu-, kohdentamis-, mittaus- ja lähetyspalveluja noin 40 000 yhtiölle, hallinnolle, liitolle, kaupalle, aatteelliselle järjestölle ja muille asiakkaille ympäri maailmaa. PR Newswireä käyttämällä nämä organisaatiot tavoittavat tuoreella uutistiedolla erilaisia yleisöjä mukaan lukien media, sijoitusyhteisö, hallinnonalan päätöksentekijät ja suuri yleisö. Vuonna 1954 perustetulla PR Newswirella on toimistoja 11 maassa. PR Newswire lähettää tottuneesti asiakkaidensa uutisia julkaistavaksi 135 maassa ja yli 40 kielellä. Viimeisintä viestintäteknologiaa käyttävän PR Newswiren sisältöä pidetään keskeisenä uutistoimittajien, sijoittajien ja uutisia etsivien ihmisten joukossa. Isossa-Britanniassa PR Newswiren tarjonta sisältää seuraavat palvelut: Disclose, MEDIAtlas™, Search Engine Visibility (SEV), PRint services ja MediaSense™. PR Newswire on lontoolaisen United Business Median tytäryhtiö. Tietoa OMX:stä l OMX on johtava arvopaperikaupan ammattilainen. Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Helsingissä, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa olevan pohjoismaisen pörssin kautta OMX tarjoaa pääsyn noin 80 prosenttiin Pohjoismaiden ja Baltian arvopaperimarkkinoista. Integroidut teknologiaratkaisut kattavat arvopaperikaupan koko ketjun ja mahdollistavat tehokkaat kaupankäyntitapahtumat pörsseissä, selvitysyhteisöissä, arvopaperikeskuksissa ja eri rahoituslaitoksissa kaikkialla maailmassa. OMX on listattu pohjoismaisessa pörssissä Tukholmassa, Helsingissä ja Kööpenhaminassa. Lisätietoja on Internetissä osoitteessa www.omxgroup.com.