OMX:n hallituksen lausunto Nasdaqin ja Borse Dubain yhteisestä ilmoituksesta

OMX AB:n ("OMX") hallitus toteaa saaneensa Nasdaq Stock Market Inc:lta ("Nasdaq") ja Borse Dubailta yhteisen tiedonannon. OMX:n hallitus arvioi järjestelyn seuraukset osakkeenomistajille ja pitää OMX:n osakkeenomistajat ajan tasalla.

– Olemme yksi Euroopan vetovoimaisimmista pörsseistä ja alustava tulkintamme on, että OMX Pohjoismaisen Pörssin kilpailukyky turvataan jatkossakin. Samaan aikaan Nasdaqin investointi DIFX:ään parantaa OMX:n pörssiteknologian laajenemismahdollisuuksia Lähi-idässä, toteaa Urban Bäckström, OMX:n hallituksen puheenjohtaja.

Jotta Nasdaq ja Borse Dubai voivat ryhtyä tarvittaviin järjestelyihin, OMX on hyväksynyt tiettyjä muutoksia sen ja Nasdaqin väliseen yhdistymissopimukseen.

Lehdistö- ja analyytikkotilaisuus pidetään tänään klo 13.30 Ruotsin aikaa OMX:n pääkonttorissa osoitteessa Tullvaktsvägen 15, Tukholma. Tilaisuuden isäntinä toimivat OMX:n hallituksen puheenjohtaja Urban Bäckström ja toimitusjohtaja Magnus Böcker.

Tilaisuuteen voi osallistua myös puhelimen välityksellä seuraavissa numeroissa:
Ruotsi: + 46 (0) 850 520 270
Iso-Britannia: +44 (0) 208 817 9301
Yhdysvallat: + 1 718 354 1226

Tilaisuutta voi seurata webcast-lähetyksenä osoitteessa www.omxgroup.com.