OMX:n osavuosikatsaus tammi–maaliskuulta 2007

Osakekaupankäynti ennätysvilkasta

• Liikevaihto tammi–maaliskuulta kasvoi 115,6 (Q1 2006: 98.3) miljoonaan euroon*
• Liikevoitto kasvoi 37,9 (36.3) miljoonaan euroon
• Tulos rahoituserien jälkeen oli 35,8 (34,7) miljoonaa euroa
• Tulos verojen jälkeen oli 28.0 (26,6) miljoonaa euroa
• Osakohtainen tulos oli 0,23 (0,22) euroa
• Oman pääoman tuotto kasvoi 20 (14) prosenttia
• Osakekaupankäynti ennätysvauhdissa
• Genium – seuraavan sukupolven osakekaupankäyntijärjestelmien lanseeraus
• Laaja mielenkiinto markkinainformaatiopalveluihin

– 115,6 miljoonan euron liikevoitto on yhtiön historian korkein osavuosikatsaustulos kautta aikojen, kun poistetaan pääomatulot edellisiltä jaksoilta. Kaikissa liiketoiminnoissa oli vilkasta. Tuloksen kasvu johtuu pääasiassa ennätyksellisestä osakekaupankäynnin vilkkaudesta OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä. Osakekaupankäynti kasvoi yhteensä 50 prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon ja 27 prosenttia edelliseen jaksoon verrattuna, OMX:n toimitus- ja konsernijohtaja Magnus Böcker kertoo.

OMX:n osavuosikatsaus tammi–maaliskuulta 2007 on liitteenä. Osavuosikatsaus löytyy myös osoitteesta www.omxgroup.com.

Lehdistö- ja analyytikkotilaisuus pidetään tänään klo 11.00 Ruotsin aikaa OMX:n pääkonttorissa osoitteessa Tullvaktsvägen 15, Tukholma. Tilaisuutta voi myös seurata puhelimitse soittamalla seuraaviin numeroihin: Ruotsi +46 (0) 850 520 270, Iso-Britannia +44 (0) 208 817 9301, USA +1 718 354 1226. Osavuosikatsauksen esittelevät OMX:n toimitus- ja konsernijohtaja Magnus Böcker ja talousjohtaja Kristina Schauman.

* Käytetty vaihtokurssi 23.4.2007: 1 euro = 9,19 Ruotsin kruunua.